Flash Forward ugyan sajnálatosan elbukott az első szezonjával, de ez nem lehet akadálya annak, hogy Robert J. Sawyer újabb művét igyekezzenek tévére adaptálni – jön a WWW sorozat. 2008-2009-ben jelent meg a kanadai szerzőtől a WWW: Wake (WWW: Ébredés) című regény, mely folytatásokban volt olvasható az Analog Science Fiction hasábjain, 2010-ben pedig egyike volt a Hugo-díjra jelölt regényeknek. A WWW-trilógia első epizódjának főszereplője egy Caitlin Decter nevű, 15 éves, vak tinédzser – egy matekzseni, aki leginkább az online világban él. Egy kísérleti műtét során bal szemének optikai idegeihez kapcsolnak egy implantátumot, ami az adatokat egy kis méretű, külső számítógéphez továbbítja, ami feldolgozás után visszaküldi az adatokat az implantátumba. Ha működik a dolog, akkor Caitlin végre láthat az eyePod-nak keresztelt készülékkel. A műtét sikerül ugyan, de Caitlin továbbra is vak marad – de nem adják fel a kísérletet. Caitlin visszatér otthonába, de nála marad az eyePod, ami folyamatosan közvetíti a képeket egy szerverre. Nem sokkal később távolról frissítik az eszköz programját – és Caitlin hirtelen látni kezd: fényeket, színeket, vonalakat, de semmihez sem hasonlítanak a való világban. A frissítés befejeztével pedig ismét vakká válik. Elképzelhető, hogy azért látott, mert éppen felcsatlakozott az internetre? A világhálóban egy újszülött „webmind”, egy öntudatra ébredt intelligencia az, amelyik kezdi felismerni, hogy létezik egy külső világ… A regénytrilógiából az Original Pictures készít sorozatot, Nicholas Hirst és Kim Todd producerek vezényletével. A pilot epizód forgatókönyvét maga Robert J. Sawyer fogja írni.

>A WWW-trilógia megvásárolható Kindle formátumban az Amazon.com-on!
]]>