Bryan Fuller, 20 Star Trek Voyager és 2 Deep Space Nine, valamint 2 Heroes – Hősök epizód írója, valamint számtalan Trek és Heroes epizód tanácsadója, nyilatkozatában amellett áll ki, hogy a franchisenak vissza kell térnie a kis képernyőre – amellett, hogy készül a 11. mozifilm is, persze. Az MTV-nek adott nyilatkozatában kifejti: szívesen részt is venne egy új sorozat indításában. Elmondja azt is, hogy szerinte mely Trek-sorozatok voltak a legjobbak. Szavazz Te is! Neked melyik a kedvenced? „Imádnék még egy Star Trek sorozatot csinálni” – mondja Bryan Fuller, – „egy olyat, ami visszatér az eredeti Star Trek sorozat szellemiségéhez, színeihez, mert úgy érzem: az évek során valahogy hűvösebbé vált.” Nem mintha nem szeretné az újabb sorozatokat, főleg, hogy komoly részt vállalt a Voyager készítésében, írásában. Mégis, úgy érzi, hogy – bár jónak tartja – a The Next Generation valahogy hűvösebb, nyugodtabb elődjénél, amelyik dinamikusabb és szenvedélyesebb volt. A legjobbnak a Deep Space Nine-t tartja a modern változatok közül, mivel érzelmileg ez volt a legbonyolultabb valamennyi közül. Míg az Enterprise, annak ellenére, hogy a stúdió szerette volna elkapni az eredeti Trek hangulatát, a legsterilebbre sikeredett: a rajongók jókora része nem nagyon lelkesedett érte, a nézettsége nem volt megfelelő, ezért idő előtt le kellett állítani.

Star Trek 40 év – tribute videó 1.


„A Star Treknek újra kell alkotnia magát” – jelentette ki – „különben minden karaktert egyformának fogunk érezni. Ugyanúgy van kapitány, orvos, biztonsági tiszt, és ugyanazokat a vitákat látjuk, amik ezeken a perspektívákon alapulnak. Ezeket a csillaghajókon megtalálható paradigmákat fel kell rázni.” Hogy lesz-e újabb Star Trek sorozat, nem tudni – főleg, hogy az elmúlt években a jogviszonyok picit bonyolultabbá váltak: a Viacom kettéosztotta ugyanis a mozis és tévés jogokat, előbbieket az átszervezett Paramountnak adva, míg utóbbiakat az ugyancsak a tulajdonába tartozó CBS tévétársaságnak adva. A CBS azonban jelenleg nem igazán tűnik érdekeltnek egy új Trek sorozatban – bár ezen az új mozifilm esetleges jövő májusi sikere változtathat.

Star Trek 40 év – tribute videó 2.

Szavazz – melyik a kedvenc Star Trek sorozatod?

]]>