Hogy az SFportalon miért foglalkozunk a Super Bowl reklámokkal? Két okból, aminek mentén két csoportba is rakhatjuk őket. Az első csoportban kimondottan filmpromók vannak – ha a stúdió igazán be akarja biztosítani, hogy a nagy durranásnak szánt filmjük tényleg nagy durranás legyen, akkor tuti megfinanszíroz egy Super Bowl-os megjelenést. Az alábbi hármasból a trekkerek nyilván az új Trek film promóját fogják a legjobban szeretni, aminek alapján úgy tűnik, gyors ütemben elhasználódásra kerül egy Enterprise, de sebaj, van még betű az ABC-ben (pláne, hogy az A-F tartomány a reboot következtében felszabadult). Az Iron Man 3 reklám viszont kreatívabban indul.

Star Trek – Into Darkness

http://www.youtube.com/watch?v=6d-9rtz8rrw

Iron Man 3 – Extended Look

http://www.youtube.com/watch?v=S9wFAtmo-14

Oz The Greatest and Powerful

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kVaGzl7B-oQ A második csoportba azok a reklámok kerültek, amikben a termék ugyan abszolúte nem scifis, ellenben a megvalósításban igenis SF elemek dominálnak. Érdekesség, hogy főleg az autómárkák hajlamosabbak SF elemeket felhasználni ezekben a reklámjaikban, nyilván szeretnék a terméket összekötni a jövő technológiájának ígéretével. (A hirdetések egy része nem konkrétan a Super Bowlon jelentek meg, és nem is Super Bowl, hanem „Big Game”-hirdetésekként hivatkoznak rájuk védjegyokok miatt – ugyanakkor egyértelműen ehhez az eseményhez kapcsolódóan pakolták fel őket videómegosztókra, így van helyük a válogatásban).

Toyota RAV4

… melyben a The Big Bang Theoryból ismerős geek-kedvenc, Kaley Cuoco szerepel, és dzsinnként teljesíti a kívánságokat. Ha minden eladott Toyotához kiutalnák őt, akkor nyilván én is rohannék a legközelebbi szalonba. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iymBRSUfz9U

Kia Forte

Ezzel szemben a Kia Forte akkora nagy dobás, hogy szexi és gyilkos robotnőkkel kell védeni a parasztoktól. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QFuIP0HeiTA

Kia Sorento

A Kia Sorento viszont alternatív megoldást kínál a „hogyan lesznek a kisbabák?” kérdésre, az unalmas méhecskés-bibés, vagy gólyahozta magyarázatokhoz képest kimondottan fantasztikus történetet ajánl. http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=t535BjVmXq8&NR=1

Mercedes-Benz

Az előző kocsimárkákkal ellentétben nem a sci-fi elemek dominálnak benne, inkább az az – egyébként eléggé agyonhasznált – üzenet, hogy a termék annyira jó, hogy a lelkedet is eladnád érte. Ami miatt mégis nézhető, az Willem Dafoe, mint a tökéletes Sátán. http://www.youtube.com/watch?v=3853AivUHlQ  

AXE Apollo

Az utolsó tíz másodpercből kiderül, miért került be a válogatásba egy dezodormárka. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9m9Fbtmn8i4

Got Milk?

Dwayne „The Rock” Johnson jó apuka. Így amikor otthon kifogynak a tejből, jöhetnek fán ragadt kiscicák, rablók, sőt, idegenek is, az első dolga, hogy beszerzi a családnak a nedűt. Utána viszont megy dolgozni… http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lpOeHnotqDQ]]>