Végre itt egy klasszikusból jól elkészített fantasy sorozat! Nem Herkules-Xena-Conan féle gagyi, hanem jó alapanyagból készített igényes munka. Terry Goodkind Az Igazság Kardja regényfolyamát dolgozza fel a sorozat. Akik olvasták a könyvet, illetve könyveket azok sem fognak unatkozni, mert képernyőre alakították a cselekményt, elég bátran hozzányúlva az eredetihez. Igazi „kard és varázslat” tárul elénk, az Igazság kardjával, Zeddel a varázslóval, a hófehér ruhás főhősnővel, akinek bizonyos jelenetekben bepiszkolódik a ruhája, és a keze is sáros lesz. A történet fő vonala apróbb epizódok cselekményén át rajzolódik ki. Az alapmű bakugrásokkal ugyan, de a helyén marad. A szereposztás magyar szemmel nézve nem túl ismerõs: Craig Horner (Richard Cypher), Bridget Regan (Kahlan Amnell), Bruce Spence (Zeddicus Zu’l Zorander), Jay Laga’Aia (Chase Brandstone) és Craig Parker (Draken Rahl). Aki többet szeretne tudni, az a film amerikai honlapján ismertetőkre, galériákra, előzetesekre is rábukkanhat: http://www.legendoftheseeker.com/ A sorozat amerikai sugárzásának különlegessége, hogy a kábeltévék sugárzási műsorába került bele, nem pedig a szokott nagy csatornákon (Fox, CBS, ABC) fut. A hírek szerint azonban elérte a kívánt nézettséget, így a második évadot is megrendelték a gyártóktól. Ugyanakkor az első évad fele, 11. rész az interneten is elérhető már.

(P.I.)

]]>