Az elmúlt hetekben általunk is tesztelt két játék kritikai és anyagi sikere más és más. Az Aliens: Colonial Marines mindenhol negatív kritikákat kap, nem véletlen, az elavult grafikához csak a bugok száma ér fel. Mégis, viszik, mint strandon a szabadon hagyott pénztárcákat. Ez persze nem nyugtatta meg a SEGA-t, ami a 2010-es Aliens vs Predator után újra az Aliens rajongók célpontjává vált, és zsíros összegekért megvásárolt jogokkal egyre csak ráfaragnak. Úgyhogy felbontották a szerződéseiket az A:CM egyszemélyes kampányáért felelős TimeGate Studiosszal, akik így 25 alkalmazottjukat kénytelenek „átszervezni” – ahogy a TimeGate igazgatója, Adel Chaveleh fogalmazott. Talán mégsem kellett volna annyira hangoztatni a médiában, hogy ők készítették el a játék kampányát, ezzel átvállalva a felelősséget a Gearboxtól. A hírhez kapcsolódik, hogy a SEGA az AVP és az A:CM kudarca, na meg az Obsidianos Alies RPG lelövése után (bár pletykálták, hogy az A:CM sikere esetén feltámasztják a projektet), nem jegeli a franchise-t, és még egyszer belevájja a fejszéjét abba a bizonyos kemény fába. Még 2011 májusában volt egy csendes bejelentés a SEGA részéről, hogy a Creative Assembly fejlesztőcég egy a Dead Space 2-re hajazó, next-gen Alien játékon dolgozik. Azóta nagyobb csendben vannak, mint Burke Ripley kihallgatásakor, de nemrég kiszivárgott az első kép, ami ugyan nem sokat árul el, de legalább pocsék a minősége.

Egy bábu, rajta a Nostromo legénységének egyenruhájával.

A hír második fele sem borúsabb. A Dead Space 3 annak ellenére lett kritikailag sikeres, hogy co-op módja van, bekerült a bench és sokkal akció dúsabb, mint a legelső rész. Az Electronic Arts mégsem elégedett az eladásokkal, vagyis a játékot nem veszik. Ez annyira nem meglepő, hiszen az előző két rész sem teljesítette a pénzemberek elvárásait. A Dead Space első része anyagilag annyira rosszul teljesített, hogy az EA csak a felpörgetett akció árán volt hajlandó zöld utat adni a folytatásnak. Pörgősebb is lett a DS2, ám épp csak egy hajszállal lett sikeresebb az elődjénél, ami kérdésessé tette a harmadik részt. A kiadó nagy nehezen adott zöld utat, ám ezúttal is voltak kikötései: co-op, még több akció, fegyverfejlesztés és kevesebb horror. Sajnos a Dead Space 3 sem lett sikeresebb testvéreinél, így az EA képviselője egyszer csak betoppant a Visceral Games főhadiszállására, és bejelentette, hogy a kiadó törölte a már előkészítési fázisban lévő Dead Space 4. Ezzel elkaszálták az egész franchise-t, a jogok talonba kerülnek, és mivel mindhárom rész csalódást okozott a kiadó vezetőségének, annak lehetősége, hogy valaha is feltámasztják a szériát, kisebb, mint a sikeres navigálás egy aszteroida mezőben C-3PO szerint. Sőt, az EA még messzebb ment, hiszen egy füst alatt bezáratta a fejlesztő montreali ágát, a Visceral Montrealt is.]]>