Ha egy kínai tv producer, Zhang Jizhong tervei összejönnek, akkor egy igazán epikus, 300 millió dolláros büdzséből forgó kínai mozifilm valósulhat meg, igazán neves nyugati filmesek közreműködésével. Az „Utazás a nyugatra” egy népszerű kínai történet, amihez forgatókönyvírónak nem mást, mint Neil Gaimant kérték fel. Tanácsadóként feltűnhet még James Cameron neve is a stáblistán – ő egyfelől, Gaimannek fog besegíteni a forgatókönyv előkészítésében, másrészt pedig az általa kifejlesztett 3D technológia használatával kapcsolatban is segítséget nyújt. És ha már két ilyen nagy név szerepel a projectben, akkor a rendezői székbe is egy hozzájuk illő figura kell – Zhang tervei szerint ő pedig nem lesz más, mint Guillermo del Toro, aki amúgy is jó barátságban van Gaimannel és Cameronnal. Del Toro állítólag nagyon érdeklődik a project iránt, de a végleges döntéssel meg akarja várni a forgatókönyv vázlatot – másfelől persze nagyon sokan akarnak vele dolgozni, tehát jól is kell időzíteni a forgatásokat. Az utazás a nyugatra egy 500 éves kínai történet, a Négy Klasszikus Kínai Regény egyike, amiben a Majom Király egy varázspálca, egy szerzetes, egy disznószellem és egy halszellem társaságában útnak indul, hogy megtalálják Buddha tekercseit – a megvilágosodás reményében. Először 1590-ben adták ki a Ming dinasztia idejében, szerzőjének Wu Cheng’en-t tartják. Nyugaton leinkább simán „Monkey” (Majom) címen tartják nyilván, bár vannak alternatív címei: Adventures of the Monkey God: A Folk Novel of China (A Majomisten kalandjai: egy kínai népi regény), The Adventures of Monkey (A Majom kalandjai), valamint egy gyerekverzió is elterjedt Dear Monkey (Kedves majom) címen. Kínában a mai napig népszerű – egyszerre izgalmas kalandtörténet, ugyanakkor mély spirituális tartalommal is bír. A sztorit viszont nem is egy filmben, hanem rögtön egy trilógiában képzeli el Zhang, epizódonként 100 millió dollárból leforgatva. Mint elmondta, az álma az lenne, hogy ha a költségek felét kínai, másik felét amerikai befektetők finanszíroznák, de nincsenek illúziói: úgy gondolja, hogy a pénz nagyobbik fele Kínából fog érkezni. A szereplőgárdában valószínűleg könnyebben be fogja tudni állítani az egyensúlyt – vegyes kínai és nyugati stábot képzel el, a forgatási munkák túlnyomó része viszont Kínában zajlana, az olcsóbb produkciós költségek miatt.]]>