A Szellemirtók című film két epizódja az 1980-as években voltak nagy sikerek. Dr. Peter Venkman (Bill Murray), Dr. Raymond Stantz (Dan Aykroyd), Dr. Egon Spengler (Harold Ramis) és Winston Zeddmore (Ernie Hudson), a négy szellemirtó kisiparos kétszer szabadították rá New York utcáira a túlvilági rémeket, melyek szellemesen sok formában jelentek meg, kezdve egy King Kong méretű habcsókemberkétől, a hangulatnyálkától járkáló Szabadságszobron át egészen a kicsit késve befutó Titanicig. A két filmet aztán számtalan képregény és három rajzfilmsorozat követte, nem mellesleg hamarosan elkészül a Ghostbusters: The Video Game is, melynek külön érdekessége, hogy az eredeti színészek fogják a karakterek hangját kölcsönözni. Kivéve Sigourney Weavert, aki túlságosan lealacsonyítónak találta a felkérést, ezért visszautasította, majd rájőve, mekkora hülyeséget csinált, megpróbálta magát bekönyörögni, de későn, akkor már meg volt a karakterét helyettesítő hölgyemény, akit a Bűbájos boszorkák egyik főhőse, Alyssa Milano kelt majd életre. Mindemellett egyre több hír kering az esetleges harmadik filmről is.

Szóval, a Szellemirtók igyekeznek visszatérni a köztudatba, annál is inkább, mert idén lesz huszonöt éves a film, melynek keretében az első rész megjelenik Blu-ray lemezen. Ennek apropóján készült el a GhostbustersIsHiring.com, ahol a mára egy vérbeli tudós küllemét magára öltő Dr. Spengler, azaz Harold Ramis (aki mellesleg a filmek egyik írója is) köszönti a látogatókat. Amint teljesen készen lesz (az utolsó simításokat most végzik), a rajongók feltölthetik a maguk által, talán éppen magukról készített szellemirtós képeiket, videóikat. A legjobbak felkerülnek a Blu-ray lemezre, illetve a legeslegjobb belépőt nyerhet a Comic-Con július 23-tól 25-ig megrendezésre kerülő képregény fesztiválra.

]]>