Szerdán este volt az Írószövetségben Kasztovszky Béla – a Kétszemélyes világ és a Grin szerzője – Álomutazás című könyvének bemutatója. Sajnálatos módon az író a kötetet már nem vehette kézbe, a bemutató tehát megemlékezés is lett egyben. S. Sárdi Margit összefoglalta az egybegyülteknek Kasztovszky Béla életművét, és elmesélte, hogy a születésnapra megszerkesztett meglepetéskötet hírét alig pár órával az író elhunyta után tudta csak hírül adni – immár csak a családnak. Kasztovszky Marcell az esten elmondta, hogy ezzel a kötettel édesapja „a 75. születésnapjára a számára egyik legértékesebb ajándékot kapta, egy újabb könyv megjelenés büszkeségét.” Mi az SFportal részéről a kiadó hozzájárulásával a kötet egy rövidke írásával és a rendezvény képeivel búcsúzunk Kasztovszky Bélától.

Kasztovszky Béla: a csodaszer    Ha pedig egyszer megint megszédülsz váratlanul, és ettől pánikba esel, és mellesleg megint felismered, hogy szart se ér ez az egész rohadt földi élet, akkor még ne add fel. Igyál valamit, és aznap este maradj fenn sokáig.    Mivel – nyilván – egyébként is épp november eleje van, valamely ablakon déli irányban nézz ki az égre, és várd meg, amíg ott teljes pompájában kibontakozik az Orion. (Az égbolt persze felhős is lehet ilyenkor, ez semmit sem változtat a lényegen. Hiszen te tudod, hogy ezek a felhők kb. 10 km, az Orion csillagkép „tényleges” csillagai pedig 1300 fényév magasan állnak fölötted.) Most már nyugodtan kimehetsz a konyhába, hogy elkészítsd a csodaszert.    Két (mérőskálás vagy anélküli) edényt készíts elő, és egy literes palackot. Az egyik edénybe eressz 5,5 dl hideg, a másikba négy és fél deci meleg vizet a csapból – főleg, ha a konyhában vannak ilyen csapok. (Acsodaszer hatásmechanizmusa szempontjából természetesen egyenértékű, ha a meleg vizet más módon állítod elő. Vagy csak annak tekinted…) Ezután kritikus művelet következik. A kétféle vizet egy közönséges (műanyag vagyegyéb) tölcsér segítségével – folyamatos vegyítéssel – töltsd tele a tisztára kimosott literes palackba, és zárd le jól. Hűtőszekrénybe is teheted, de ez szintén nem fontos. Elég, ha elhiszed: most már van egy liter csodaszered. Ami fontos – az titkos is: ezután minden este nézz ki ugyanakkor, ugyanazon az ablakon, 11 napig. Ha látható, 11 percig, ha nem 1,1 percig képzeld el az Oriont. Gondolj rá: épp neked üzen valamit a központi, természetellenesen mértani, hármasiker csillaga: az Alnitak, az Alnilam és a Mintaka. Addigra már magadtól is fölényesen elmosolyodsz: a pokoli, mínusz 8,2 abszolút fényerejű Rigelt ugyebár mindegyik hülye ismeri, de ilyen univerzális, ráadásul minden mellékhatástól mentes csodaszere akkor sincs nekik.    Csak gondolj rá, és senkinek semmi jelt ne adj, hogy ezt gondolod.    Jótékony hatását már három-négy nap múlva észlelni fogod.
]]>