A 16. Nemzetközi Budapesti Könyvfesztiválra számos új kötettel jelentkezett a Galaktika magazint is kiadó Metropolis Media, amelyeket jelenleg kizárólag a Könyvfesztiválon vagy a Fény utcai szerkesztőségben szerezhet be a szorgalmas olvasó. A megjelenések között van David Brin Dettó című regénye, Robert Silverbergtől A Lord Valentine kastélya, illetve Kim Stanley Robinsontól A rizs és só évei. David Brin: Dettó (Eredeti cím: Kiln People) Al Morris magánnyomozó. Illetve az a helyzet, hogy több magánnyomozó egyszerre. Egy eldobható klónokkal, úgynevezett dettókkal teli világban él ugyanis. Az ő szakmájában az információ aranyat ér, és dettóit használja fel a begyűjtésre. Neki csak koordinálnia kell a feladatokat, amihez kulcsfontosságú, hogy minden új fejleményről tudjon. Van azonban valami, amiről Al nem tud: megszületett egy technológia, mely ha a piacra kerül, az emberek egyszeriben fölöslegessé válhatnak. És így a régi álom a halhatatlanságról könnyen rémálommá változhat.

A Hugo- és Nebula-díjas David Brin futurisztikus thrillerje izgalmakkal teli, hajmeresztő utazás egy olyan világba, amelyből az embert saját másolatai szorítják ki.

Fordító: Haklik Norbert Oldalszám: 660 oldal Bruttó fogyasztói ár: 3990.- Ft Robert Silvergberg: Lord Valentine Kastélya (Lord Valentine’s Castle) Majipoor gigantikus bolygóján tucatnyi faj telepedett meg az idők során. Az intergalaktikus civilizációk technikai szintje aztán fokozatosan eltávolodott életüktől, neofeudális világukba már csupán a néhanap érkező csillaghajók hoznak anakronisztikus változatosságot. A legkülönbözőbb lények békében megférnek egymással – épp csak az alakváltó őslakosok sínylődnek elnyomásban. Ezt a fennálló rendet kell fenekestül fölforgatnia Valentine-nak, az emlékeit vesztett fiatal mutatványosnak, akit visszatérő álmok gyötörnek egy fenyegető összeesküvésről, és arról, hogy talán ő a bolygó valódi uralkodója. A Hugo- és Nebula-díjas szerző, az SFWA Nagymestere biztos kézzel vegyíti az SF és a fantasy motívumait Majipoor-ciklusának nyitó kötetében, hogy valami egészen újszerűvel lepje meg olvasóit. Fordító: Nemes István Oldalszám: kb. 588 oldal Bruttó fogyasztói ár: 3990.- Ft Kim Stanley Robinson: A rizs és a só évei (The Years of Rice and Salt) Képzeljük el, hogy a 14. századi Európa népességének nem 30–40, hanem 99 százalékát irtotta ki a fekete halál! Ez történelmünk egész menetét megváltoztatta volna. Kontinensünk keresztény kultúrája szinte teljesen megsemmisül, helyét a betelepülők iszlám és buddhista szellemisége veszi át. Az Újvilágot Kína fedezi föl, s a Közel- és Távol-Kelet szuperhatalmainak harapófogójában vergődő India az egyetlen, amely a rohamléptekben fejlődő tudománynak és technikának köszönhetően magára vállalhatja a függetlenségre vágyó kisebb nemzetek vezetőjének szerepét.

A minden könyvére alaposan felkészülő Kim Stanley Robinson a Vörös Mars után ismét egy rendkívül hiteles és hihető világot teremt, ám most itt, a Földön. Hétszáz év történelmét írja újra, lebilincselő alternatívát kínálva bolygónk múltjára, jelenére és jövőjére.

Fordító: Uram Tamás Oldalszám: 608 oldal Bruttó fogyasztói ár: 3990.- Ft]]>