Spartan Games – a Firestorm Armada a Csillagok Háborúja, Battlestar Galactica és hasonló filmek, sorozatok legjobb jeleneteinek hangulatát idézi: az űr sötétjében vívott csaták válnak valósággá. Mindig is csodálattal néztem a Warhammer-jellegű naaagy, asztali stratégiai játékokat, ahol akár százas nagyságrendben, gyönyörűen festett figurák és modellek rendeznek vérengzést egymás soraiban. Több dolog is elriasztott azonban attól, hogy beleszerelmesedjek ezekbe a játékokba: az egyik az áruk. Pontosabban, a gyűjtögetős jelleg és az ehhez társuló áruk. Ha valaki egy tisztességes sereget össze akar rakni, akkor bizony mélyen a zsebébe kell nyúlnia. A másik riasztó tényező számomra a több száz oldalra rúgó szabálykönyvek és statisztikák halma – míg réges-régen, szerepjátékos koromban imádtam az ilyen szabálygyűjteményeket, azóta bizony ellustultam, és szeretem, ha könnyen megjegyezhető, egyszerű szabályok vannak. Nos, ígérete szerint a Firestorm Armada ezt tudja. Van szabálykönyve, de csak 48 oldal, és annak is egy része statisztika, valamint fénymásolható segédletek, nyomtatható tokenek gyűjteménye. A fontosabb szabályok pedig egyetlen emlékeztető oldalon el is férnek, úgyhogy remélhetőleg nem bonyolultabb a játékrendszer, mint egy átlagos társasjátéké. Gyűjtögetős jelleg itt is van, de egy kb. 13.000 Ft-os kezdőkészlet bőven elegendő is a játékhoz – ami pedig nagyon jól kinéző űrhajó modelleket tartalmaz, amik önmagukban, díszítésként is pöpecek. Egy ilyen készletben találunk egy nagy csatahajót, három cirkálót és hat fregattot, plusz egy adag tokent, amik a vadászgépeket meg egyebeket szimbolizálnak – ezek a tokenek egyébként PDF-ben letölthetők a fejlesztők oldaláról, és nyomtathatók is. A Firestorm Armada eléggé vázlatos világában hat különböző hatalom csap össze a galaxisért – mindegyik frakció kapott egy-egy ilyen kezdőkészletet, amelyből összelegózhatóak a hajók, amik persze aztán egyedileg ki is festhetők. A játék inkább taktikai jellegűnek tűnik a rendelkezésre álló hajók korlátos száma miatt – nem egy komplett birodalmi hadsereget irányíthatunk, hanem egy tíz hajóból álló battle groupot, viszonylag gyors csatákat kell megvívnunk, nem pedig egy komplett háborút. A Gólem Művekben megrendezésre kerülő első SFportal Társasjáték Meetup egyik kipróbálható játéka a Firestorm Armada lesz – a frontvonalból visszatérve tudósítani fogunk arról, hogy mennyire váltja be az egyszerűség és az élvezhető űrcsata ígéretét a játék. A Gólem Művek felajánlásában a Meetup egyik szerencsés látogatója egy Firestorm Armada kezdőcsomagot nyer!

SFportal Társasjáték Meetup

Időpont: 2011. június 18., szombat, délután 2 órától késő estig Helyszín: Gólem Művek, 1075. Bp., Rózsa utca 15. (a Keleti pályaudvartól 10 percre)

View SFportal Társasjáték Meetup – Gólem Művek in a larger map

A BELÉPÉS INGYENES!

]]>