receptünket különös óvatossággal kell elkészítenetek, az esetleges sérülésekért, mellkasrobbantásokért, savsérülésekért nem vállalunk felelősséget! Mai receptünk nem más, mint a xenomorph, avagy Alien tojás! Az első Alien film koncepcióját Dan O’Bannon találta ki, és az első verziókban még Star Beast lett volna a cím, de ezt maga a szerző is gyengének érezte – hosszas gondolkodások után lett végül Alien a cím, amit a magyar fordítási szokásoknak megfelelően Nyolcadik utas a halál néven ismerhettünk meg. Nagy gondban lennének a fordítók, ha egyszer például Alien – Die Hard crossover sorozat készülne, és a Drágán add a halálod – A halál mindig drágaDrágább, mint a halálod nyomvonalon kellene címet adni az újabb epizódoknak; a javaslatokat kommentben várjuk. Az idegenek kinézetét alapvetően egy korábbi H.R. Giger mű, a Necronom IV határozta meg:

giger-necronom-iv

  Mint tudjuk, a xenomorphok életciklusa a királynők által lerakott tojásokkal kezdődnek: ebben növekszenek az arctámadók – facehuggerek, amik aztán a megfelelő áldozatokat megtámadva egy élő szervezetbe juttatják petéjüket: az itt kifejlődő idegen aztán a mellkason keresztül angolosan távozik.

Hozzávalók

  • 45 dkg liszt
  • 2,5 dl 3,2-es tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 evőkanál barna cukor
  • 2 dkg olvasztott márkázott vaj
  • 1 evőkanál asztali só
  • 1 tojás
  • zöld étel színezék
  • 4 dkg szódabikarbónát
  • 2 evőkanál kóser- vagy perec só
  • 3-4 evőkanál szezámmag
 

A tejet felmelegítjük langyosra egy 2-3 literes edénybe, majd belerakjuk a barnacukrot, egy kis sót, 1 evőkanál lisztet majd hozzáadjuk az elmorzsolt élesztőt. Összekeverjük villával vagy habverővel, langyos helyen hagyjuk, míg fel nem fut. Hozzáadjuk a tojást, egy evőkanál sót, a vajat és az ételszínezéket, simára keverjük, majd az átszitázott liszttel összedolgozzuk. A lábast konyharuhával letakarjuk és megvárjuk, míg a tészta megkel, ami olyan 30-40 perc. Kézzel újra összedolgozzuk a már zöld tésztát és tojásnyi darabokat szaggatunk belőle. Ha túlságosan tapad, némi liszt hozzáadásával kompenzálhatjuk, de ne adagoljuk túl, még tapadjon enyhén a tésztánk. Forraljunk vizet egy másik lábasban és adjuk hozzá a szódabikarbónát, majd hagyjuk a tűzön, alacsony lángon. A kiszaggatott tésztát kézzel görgessük és formázzuk addig, míg teljesen egységes felületű nem lesz. Fontos, hogy ne használjunk az ilyenkor megszokott módon se lisztet, se zsiradékot, mert a főzés közben darabjaira esik szét a zöld tojásunk. Amikor összeállt a forma, rajuk a forrásban lévő vízbe a tojásokat és forgassuk 5-6 percig, hogy egységesen átfőjön a külseje. Egy tányérra vegyük ki és állítsuk az aljára a tojásokat, majd meleg, enyhén olajos késsel, óvatosan vágjunk a tetejébe nagyon éles késsel x-et. Ha tapad a kés, mossuk le forró vízzel újra, meg újra. A sütőt melegítsük elő 180 fokra és a tepsibe rakjunk sütőpapírt, vagy liszttel jól szórjuk meg. A tojásokat hintsük be perec sóval és ízlés szerint szezámmaggal, majd süssük addig, amíg a részlegesen aranybarna nem lesz a külseje. Ha van kéznél zöld tányér, vagy szalvéta, érdemes azon tálalni.

Az elkészült Alien tojásokat érdemes azelőtt elfogyasztani, mielőtt a bennük rejtőző arctámadók ráugranának valakire. Jó étvágyat!

[gallery columns="4" ids="16173,16174,16175,16176"]]]>