A FlashForward hétről-hétre egyre kevesebb nézőt vonz az amerikai ABC műsorán, a múlt hét szerdáján már csak nyolcmillióan voltak rá kíváncsiak. Változások történtek a készítői csapatban is, Marc Guggenheim átadta a showrunneri pozíciót David Goyernek, az ilyesmi pedig kreatív válságot is okozhat. Végül az sem tűnik túl jó jelnek, hogy a csatorna erre a hétre ráadásul leállította a sorozat forgatását. Hogy valóban aggódnunk kellene-e, arról a tovább után olvashattok. Az ABC nagyon gyorsan igyekezett eloszlatni a kételyeket, és leszögezte, hogy ez az egyhetes leállás a kezdetektől be volt tervezve, amelynek a célja, hogy fenntartsák a show magas színvonalát, és időt adjanak az íróknak. Aggódnunk azonban nem felesleges, hiszen a sorozat gyártása ezek szerint nem folyik olyan gördülékenyen, mint kellene. Egyelőre azt sem tudhatjuk, hogy David Goyerrel az élen emelkedni fog-e a sorozat minősége, és visszacsábulnak-e a nézők az esetleges pozitívabb kritikák hatására. 250px-Marc-guggenheimMarc Guggenheim néhány hete adta át a gyeplőt a producertársának, akit a sorozat szellemi atyjaként megilletett a titulus, csupán nem volt kellő gyakorlata a gyártásvezetésben. Guggenheim alatt a show nem tudta elnőni néhány gyerekbetegségét, és Goyer sem garancia a javulásra a zöldfülűsége miatt. A FlashForward kiemelkedő kivitelezéséhez azonban nem elég, ha az írás minősége felnő, mert emellett a sok sebből vérző casting is egyre inkább kezd zavaró tényezővé válni. A sorozat tényleg bajban van, a kritikák egyre kevésbé méltatják, és ha a készítők nem változtatnak sürgősen a történetük milyenségén, aggasztó szintre is apadhat a FlashForward nézettsége. A mostani mutatóival nem áll olyan rosszul; igaz, elvesztette a premier nézőinek harmadát, de a túlélési esélyei még így is 50-50% körüliek (a TV by the numbers megítélése szerint). Csakhogy ha a ratingje továbbra is a jelenlegi mértékben esik, könnyen veszélybe kerülhet a második évad megrendelése. Ha egy csatorna mikromenedzselni kezd egy sorozatot, az általában nem jó ómen, ahogy azt a Dollhouse esetében is láttuk (Joss Whedon sorozata kegyelemből kapott csak második évadot, harmadikat pedig már biztosan nem fog). Az ABC másik idei sci-fis dobása, a V még adásba kerülése előtt elfogyasztott két showrunnert, és hosszabb szünetre is vonult. Akkor is az volt a tévések célja, hogy a lehető legjobb minőséget érje el a produkció, de tudjuk jól, hogy az már régen rossz, ha kreatív dolgokba kell túrják bele az orrukat a csatorna fejesei. Az ABC nemrég kiegészítette az első szezon 22 részes megrendelését még hárommal, amit végül lehet, hogy arra kell felhasználniuk az íróknak, hogy lezárják a cselekményüket. Az egyhetes leállással együtt a showrunner-csere még nagyon jól is elsülhet, ezért bizakodva nézhetünk a jövőbeli epizódok elébe, csak legyenek hajlandók az amerikai nézők is elfeledni a FlashForward jelenleg még meglévő hibáit.]]>