Csökken a FlashForward nézettsége, pihentetik a forgatást
A FlashForward hétről-hétre egyre kevesebb nézőt vonz az amerikai ABC műsorán, a múlt hét szerdáján már csak nyolcmillióan voltak rá kíváncsiak.
Változások történtek a készítői csapatban is, Marc Guggenheim átadta a showrunneri pozíciót David Goyernek, az ilyesmi pedig kreatív válságot is okozhat.
Végül az sem tűnik túl jó jelnek, hogy a csatorna erre a hétre ráadásul leállította a sorozat forgatását. Hogy valóban aggódnunk kellene-e, arról a tovább után olvashattok.
Az ABC nagyon gyorsan igyekezett eloszlatni a kételyeket, és leszögezte, hogy ez az egyhetes leállás a kezdetektől be volt tervezve, amelynek a célja, hogy fenntartsák a show magas színvonalát, és időt adjanak az íróknak. Aggódnunk azonban nem felesleges, hiszen a sorozat gyártása ezek szerint nem folyik olyan gördülékenyen, mint kellene. Egyelőre azt sem tudhatjuk, hogy David Goyerrel az élen emelkedni fog-e a sorozat minősége, és visszacsábulnak-e a nézők az esetleges pozitívabb kritikák hatására.
Marc Guggenheim néhány hete adta át a gyeplőt a producertársának, akit a sorozat szellemi atyjaként megilletett a titulus, csupán nem volt kellő gyakorlata a gyártásvezetésben. Guggenheim alatt a show nem tudta elnőni néhány gyerekbetegségét, és Goyer sem garancia a javulásra a zöldfülűsége miatt. A FlashForward kiemelkedő kivitelezéséhez azonban nem elég, ha az írás minősége felnő, mert emellett a sok sebből vérző casting is egyre inkább kezd zavaró tényezővé válni.
A sorozat tényleg bajban van, a kritikák egyre kevésbé méltatják, és ha a készítők nem változtatnak sürgősen a történetük milyenségén, aggasztó szintre is apadhat a FlashForward nézettsége. A mostani mutatóival nem áll olyan rosszul; igaz, elvesztette a premier nézőinek harmadát, de a túlélési esélyei még így is 50-50% körüliek (a TV by the numbers megítélése szerint). Csakhogy ha a ratingje továbbra is a jelenlegi mértékben esik, könnyen veszélybe kerülhet a második évad megrendelése.
Ha egy csatorna mikromenedzselni kezd egy sorozatot, az általában nem jó ómen, ahogy azt a Dollhouse esetében is láttuk (Joss Whedon sorozata kegyelemből kapott csak második évadot, harmadikat pedig már biztosan nem fog). Az ABC másik idei sci-fis dobása, a V még adásba kerülése előtt elfogyasztott két showrunnert, és hosszabb szünetre is vonult. Akkor is az volt a tévések célja, hogy a lehető legjobb minőséget érje el a produkció, de tudjuk jól, hogy az már régen rossz, ha kreatív dolgokba kell túrják bele az orrukat a csatorna fejesei.
Az ABC nemrég kiegészítette az első szezon 22 részes megrendelését még hárommal, amit végül lehet, hogy arra kell felhasználniuk az íróknak, hogy lezárják a cselekményüket. Az egyhetes leállással együtt a showrunner-csere még nagyon jól is elsülhet, ezért bizakodva nézhetünk a jövőbeli epizódok elébe, csak legyenek hajlandók az amerikai nézők is elfeledni a FlashForward jelenleg még meglévő hibáit.
Rossz hír. Nem történik sok minden benne.
Igen, még mindig csak a rejtélyek fokozása folyik, megoldások és leleplezések nem nagyon. Ez – meg szerintem a történet leegyszerűsítése – kellene az egyszerű amerikai nézőnek…
Én megvagyok a sablonosítás nélkül 🙂
@sheenard, szerintem a rejtélyek fokozása nem nagyon lehet a probléma gyökere. A Lost pl. kimondottan idegesítően működik abból a szempontból, hogy sosincs megoldás. Vagy ha mégis van válasz, akkor 15 nagyobb fajsúlyú rejtély jön elő, hogy bonyolítsa a dolgokat. És mégis az egyik legnézettebb sorozat tudott maradni.
Ha az amcsi néző tényleg annyira egyszerű lenne, mint ahogyan ez el van terjedve az itteni fejekben, akkor soha, senki nem vitt volna sikerre bonyolultabb történeteket.
Merras: melyik szuperbonyolult sorozatra gondolsz, amelyik óriási nézettséget ért el?
A legjobb SF-sorozatok rendre bebuknak, a Firefly-tól kezdve a Defying Gravity-ig bezáróan.
(A Lost szerintem nézhetetlen volt, valamikor adtak egy pár összefoglalót, egy évadot egy epizódban összefoglaltak – hogy ezt meg lehet tenni, azon látszódott, hogy mennyire széthúzták a történetet. Annyi elég is volt belőle.) 🙂
@sheenard:
A Lost tényleg el van nyújtva, ettől függetlenül nem nevezhető egyszerűnek a történet, mint említettem, bosszantóan sok rejtély, kavarás, intrika van benne. A Lost nem jó sorozat szvsz, ettől függetlenül meg fogom nézni, mert már idegesít a dolog. 😀
A Firefly meg pont nem egy hűdebonyi sztori, és az speciel pont nem a rajongók miatt bukott meg. Nem megbukott ugyanis, hanem a stúdió nyírta ki a saját idiótaságával – amúgy rekord ideig vezette a DVD eladási statisztikákat pl. az Amazonon.
Vagy vegyük a BSG-t, ami szintén nem elsősorban akciódús csihipuhi, bár ha akcióról volt szó, azt nagyon újszerűen oldották meg, és annak a története sem feltétlenül két mondatban leírható valami.
Hollywoodból igenis jönnek jó, elgondolkodtató és nem feltétlenül az akcióra kihegyezett történetek. És erre van ott is nézőközönség.
Engem csak az zavar, hogy hajlamosak vagyunk lesajnálni az amerikai nézőket – ugyanezzel az erővel a magyar nézőt is lesajnálhatnánk, hiszen errefelé a Győzike show a legnézettebb izé.
Persze, ki mondta, hogy a magyar átlagnéző üti a Stephen Hawking szintet? 🙂
Nem mellékesen: Az emberiség töredéke menekül a cylonoknak hívott androidok elől, és a végén mindenki meghal vagy legalábbis rájön, hogy reménytelen az élete.
Egymondatban BSG
Az a helyzet srácok, hogy ezek a sorozatok nem a nézők miatt buknak meg, nem is az alkotók miatt, hanem a mögöttük álló pénzemberek féktelen mohóságán. Azért, mert nekik semmi sem elég és semmi sem elég jó. Ha egy sorozatot 8 millióan néznek meg, akkor az a kérdés, miért nem 8.5 millióan nézték? Ha 100 millióan néznék, az lenne a baj, hogy miért nem 101 millióan? A sorozatokat emberek, a profitéhség nyírja ki leginkább….és ez egyre csak rosszabb lesz. 🙁