A kiállított játékokra sem lehetett panasz, minden műfaj rajongója megtalálhatta a kedvére valót, talán csak az MMO-k kedvelői nem, bár előadás volt a hamarosan megjelenő World of Warcraft: Cataclysm-ról, szóval még ők sem maradtak hoppon. Az FPS-ek háza táján volt a legnagyobb a nyüzsgés, ott szinte végig foglalva volt az összes konzol (vegyesen lehetett csapat alapú vagy egyedüli játékot játszani). A Medal of Honor részlegét ráadásul egy kisebb fegyverarzenál is gazdagította, mely talán nagyobb sikert aratott, mint maguk a játékok. A Halo: Reach kapta a legtöbb hostes lányt, kisebb hadsereg invitálta az érdeklődőket némi covenant mészárlásra, és hát ki tudna ellentmondani olyan hölgyeknek, akik úgy festenek, mint Lara Croft (ez mondjuk a Halo játékok táján kissé képzavart okozott, de odase neki). A Call of Duty viszont csak konzolhadsereget kapott (szemre majdnem annyit, mint a másik két játék együttvéve), de egyéb extrákat nem nagyon (két unatkozó hostes leányzó sétafikált fel s alá, aztán ennyi). Talán azért, mert csak két napja jelent meg, ezért nem volt idő vagy energia valami látványosabbra. A Fable 3 konzoljai sem unatkozhattak, és nagy népszerűségnek örvendett a Kinect is. Ez utóbbi főleg a kicsik körében tűnt vonzónak, akik széles mosollyal táncoltak (Dance Central), vagy ugráltak a különböző játékokat játszva (Kinect Adventure). De azért a nagyobbak is kipróbálhatták eme újgenerációs játékkonzolokat, többek között a Kinect Sportssal, melyen mindenki kedvére kiélhette verekedős hajlamait. A legnagyobb sikert a november 16-án érkező Need For Speed: Hot Pursuit aratta, melyet egyaránt ki lehetett próbálni hagyományos konzolon és szimulátorba pattanva is. Itt nem csak a gépek voltak szünet nélkül elfoglalva, de mindig hatalmas tömeg állt a játékosok mögött. Az NFS standja más szempontból is kiemelkedő volt: az EA kiállított egy Mustang G.T. 350-est és egy Ferrari Challenge-et, amikre két rendőrleányzó figyelt. A FIFA 11 standján majdhogynem stadioni hangulat uralkodott. Míg a vállalkozó játékosok virtuális meccseket vívtak, addig Hajdú B. István és Faragó Richárd kommentálta (persze csak virtuálisan) az eseményeket. A hangulatot rögbi játékosoknak öltözött fiúk és pom-pom lányok tették egésszé. Míg a fiúk elmentek lövöldözni, esetleg száguldoztak kicsit, addig a lányok kipróbálhatták a The Sims 3-at. Itt fiút alig lehetett látni, legfeljebb akkor, ha lánnyal volt. E játék standján kényelmes kanapékon ülve lehetett elmélyülni az életszimuláció rejtelmeiben. Ezek mellett rengeteg konzolos játék várta még az érdeklődőket, köztük Mario legújabb inkarnációja, a Super Mario Galaxy II, és az általunk is tesztelt Star Wars: The Force Unleashed II. Az emeleten pedig megszemlélhették a kíváncsiak a legfurcsább – és legjópofább – számítógép házakat is, amik között volt Alienes-Predatoros, legoból készült, de még olyan is, aminek kívül volt a belseje. Természetesen a kipróbálható játékok mellett egyéb műsorszám is akadt. A tornyokban FIFA 11 és Need for Speed: Hot Pursuit versenyek indultak minden órában, míg az emeleten a vállalkozók kedvűek kihívhatták Magyarország legjobb Starcraft 2 játékosát, vagy haverral összefogva csatába indulhattak a Halo: Reachben. Ezek mellett folyamatosan folyt a Kinect Olimpia, melyben öt különböző Kinect játék kipróbálásáért nyerhettek a látogatók egy Xbox játékot. A színpadon pedig egész nap előadásokat tartottak a magyar játékmédia vezéralakjai. Sci-fi és fantasy terén is volt mit a tejbe aprítani. Kiemelendő ezek közül a Tron Evolution játék, mely a decemberben bemutatásra kerülő Tron Legacy és az első Tron film közti eseményeket hivatott elmesélni. A játék tömören összefoglalva egy nézd a hátam ugrabugra akció lesz, ami a Tron digitális világában fog játszódni. Ígéretet kaptunk arra, hogy sok utalás lesz mindkét filmre. A bemutató alapján tényleg sokat kell majd ugrálni, a falakon rohangászni és a mozgásokat kombinálni is (láthatóan ezt sem billentyűzetre találták ki…). Az akciót pedig a komputervírusok és a jó öreg fénymotorozás fogja szolgáltatni. A játék sarkalatos pontja lehet majd az irányítás, mellyel a bemutató alatt is gondok voltak, bár állítólag azon már csiszoltak (a bemutatón egy félkész változat futott). Ja, és a játékban Olivia Wilde (Doktor House: Remy „13” Hadley) és Bruce Boxleitner (Babylon 5: John Sheridan) kölcsönzik majd filmbeli karaktereik hangját. A játék december 7-én jelenik meg PC-n, Xboxon és PS3-on. Emellett szó esett az új Fallout részről, a New Vegasról, a Force Unleashed 2-ről, a Dead Rising 2-ről, az Assasins’s Creed 2: Brotherhoordól, a Fable 3-ról, Haloról és a WoW: Cataclym-ról is. Túl sok érdemleges információval sajnos nem szolgáltak, amit be lehet tudni annak is, hogy a játékok java már megjelent. Ennek ellenére igyekeztek bemutatni mindegyik erősségét, játékmechanizmusát, illetve a Brotherhoodról és a Cataclysm-ről az újításokra is kitértek. És persze, szó esett az új Harry Potter játékról is, mely nagyjából úgy fog kinézni, mint az előző két rész, és a játékmeneten sem sokat változtattak. Nem sci-fi és fantasy vonalon főként a kiállított játékokkal foglalkoztak. amiket feljebb is említettem. A sztár a Need for Speed, Medal of Honor és a Call of Duty volt, ezekről zengtek ódákat. A szuvenír gyűjtők sem távozhattak üres kézzel. Játékfiguráktól kezdve a játékmagazinokon át egészen a fantasy játékkártyákig minden kapható volt. Természetesen, konzol és PC játékból is bő választék akadt. Mindezeket különféle akciók tették még vonzóbbá. Aki pedig nem akart költeni, próbára tehette a szerencséjét az előadások szüneteiben a kvízen és a tombolán. Összességében, Budapest Game Show fejlődik. Még nem tökéletes (még javítani kéne a hangulaton és több pörgés kellene), de évről évre egyre jobb, sőt, egyre népszerűbb. Mindezt mi sem bizonyítja jobban, hogy ahhoz képest, hogy hétköznap került megrendezésre, rengetegen látogattak ki, főleg a késő délutáni órákban.
Find more photos like this on SFport.net
]]>