Rápillantva a dátumra, bizony olybá tűnik, hogy a Battlefield 3 öt nap múlva berobban a világpiacra (és ahogy azt már megszokhattuk, rögtön azon napon jön is az első patch…), így hát gondoltam, most vagy soha, jöjjön egy kis összefoglaló. (Még mielőtt belekezdenék, ajánlom szíves figyelmébe az erre tévedőknek a hónap elején írt bétatesztet.)

Először kezdeném a gépigénnyel, minden öröm elrontójával: Minimális rendszerkövetelmény:
  • Operációs rendszer: 32-bites Windows Vista, Service Pack 2-vel
  • Processzor: Kétmagos CPU (Intel Core 2 Duo 2.4 GHz vagy Athlon X2 2.7 GHz)
  • Memória: 2 GB
  • Szabad hely a merevlemezen: 20 GB
  • Videokártya (AMD): DirectX10.1 kompatibilis, 512 MB VRAM-mal ellátott ATI Radeon 3000, 4000, 5000 vagy 6000 széria
  • Videokártya (nVidia): DirectX10.0 kompatibilis, 512 MB VRAM-mal ellátott nVidia GeForce 8, 9, 200, 300, 400 vagy 500 széria
Ajánlott rendszerkövetelmény:
  • Operációs rendszer: 64-bites Windows 7
  • Processzor: Négymagos CPU
  • Memória: 4 GB
  • Szabad hely a merevlemezen: 20 GB
  • Videokártya: DirectX11 kompatibilis, 1024 MB VRAM-mal ellátott VGA (nVidia GeForce GTX 560 vagy AMD Radeon HD 6950)
(megjegyzés: a Béta korrekten futott a minimum konfigban lévő processzorral).   Na de ennyit a techno blablából, térjünk rá a játék lényegi részére. Mint az a bétából kiderült, a játék alapjai (játékmódok, fejlesztések, unlockok) szinte egy az egyben átkerültek előző, Bad Company 2 című epizódból. Fegyverekből ötven darab lesz elérhető, amiket persze még kiegészítőkkel is felszerelhetünk. A Váloztatás az elődhöz képest az, hogy minden fegyvereknél külön-külön ki kell kioldani a kiegészítőket, ami nyilván jócskán megtoldja a játékidőt, és kiküszöböli az előd legnagyobb hibáját, vagyis azt, hogy az X-edik rangot elérve nem jutalmaz többet a játék, ergo sokkal kevésbé tartja fenn az érdeklődést. A rombolhatóságot új szintre emelte a DICE. Már az előző részben is remekül festett, ahogy az ütközetek során az épületek a földdel váltak egyenlővé a tankok, kopterek és más robbanóeszközök áldásos tevékenysége folytán, azonban Itt már nem csak kis „fészereket”, kalyibákat és raktárakat lehet lebontatni, hanem a Caspian Border nevű pályán egy komplett rádióadó tornyot. Ezzel kapcsolatban ki is került egy áll-leejtős videó is a netre.

  Ami viszont nem olyan jó hír, hogy úgy tűnik, az EA továbbra is köti az ebet a karóhoz, és körömszakadtáig ragaszkodik a Battlelog rendszeréhez, hiába annak, hogy minden létező oldalon ellenzik a leendő vásárlók, ezt a kezdeményezést. Úgy mellesleg lesz single player rész is, és az elmondások szerint nem csak az elődökhöz képest fog ütni. Remek történetet (amiből már több könyv is előkészületben van), reálisnak ható eseményeket, sokkoló történéseket, bravúros coop módot ígér a DICE. Ja és persze (mint mindig), most is tervbe van véve a Call of Duty sorozat lemosása a pályáról. Nos ha valamivel, akkor ezzel a játékkal van is esélye a trónfosztásra az EA-nek (és a saját digitális bazárjának, az Originnak a népszerűsítésére, mert a játékhoz kell az is). Szóval akkor jövő hét kedden már lehet is kézbe venni az idei év egyik legnagyobb durranását, méghozzá igencsak barátságos áron (10000 a limited edition, ami tartalmazza a Battlefield 2 néhány felújított pályáját, és egy ezressel olcsóbb az alapváltozat). Na kivel fogunk találkozni a digitális hadszíntereken? Update: Időközben megjött a launch trailer is. Nézzétek, amíg még friss.

]]>