Játék

Aliens: Colonial Marines áttekintő


Amikor a SEGA 2006-ban megvette az Aliens franchise jogait, a rajongók hálát adtak a játékok istenének: új korszak köszönt be az Alienek háza táján. A kiadó be is jelentettek egy Aliens vs Predator 3-at, egy klasszikus, csak az Aliens világában játszódó taktikai-FPS és egy – a szériában furcsának ható – RPG-t. Aztán ezzel elfogyott a lendület, hiszen azóta mindössze egy játék jelent meg, a Rebellion Aliens vs Predatora. De ennek is már több, mint két éve.


Egy igen hangulatos Cinematic Trailer

Az Obsidian (Knights of the Old Republic II) által fejlesztett RPG-ről azóta sem tudunk sokkal többet, a Gearbox gondozásában fejlődő Aliens: Colonial Marines viszont a sok késés után végre megjelenik (eredetileg 2008-ban akarták kiadni). Persze 2006 nem ma volt, az évek folyamán az A:CM sokat változott. Kezdetben a Brothers in Arms-hoz hasonló játékot vizionáltak, de a videók tanulsága szerint egy sokkal hagyományosabb „mész és lősz” FPS-t kapunk, ahol inkább a tűzerő, semmint a csapat alapú taktika számít. Ez persze nem feltétlen válik kárára a játéknak. Lássuk, eddig mit tudunk róla.

A történet a 20th Century Fox álláspontja szerint teljes értékű, hivatalos folytatása a mozifilmeknek, egész pontosan az Aliens-Alien3 érának. A Gyarmatügyi Tengerészgyalogsághoz (Colonial Marine Corps) vészjelzés érkezik az LV-426 Acheronra kiküldött USS Sulacoról. Az üzenetben Hicks tizedes elmondja, mi történt az osztagával, mi szabadult el a bolygón. Két probléma van ezzel. Az első, hogy a jel tizenhét hét alatt tett meg egy egyhetes utat. A második, hogy az LV-426-ról jött, holott a Sulacot utoljára a Fiorina Fury 161 mellett látták elpusztulni. A tengerészgyalogság ezért kiküldi az USS Sephorát, ezt teljes legénységgel (a filmben a Sulaco csak egy osztagot vitt, a Conestoga osztályú hajók viszont komplett századokat képesek szállítani), hogy derítse ki, mi történt a Sulacoval és az Acheronon létesített teleppel, a Hadley’s Hope-pal. Mi az egyik tengerészgyalogost alakíthatjuk, akinek az a sanyarú sors jutott osztályrészül, hogy csapatával átfésülje a xenomorphoktól hemzsegő Sulaco folyosóit, és a Hadley’s Hope romjait.


A történetet taglaló előzetes

A játék története tehát a Sulaco rejtélye körül forog. A sztoriért Bradley Thompson és David Weddle felelt, akik korábban Battlestar Galactica, Star Trek: Deep Space Nine és Alkonyzóna epizódokat írtak. Bár anno az a hír járta, hogy a játék figyelmen kívül hagyja az Alien3-at, az egyik előzetesből kiderült, hogy ez nem feltétlen igaz, mi több, törekedtek a maximális filmhűségre. A Sulacon megtalálhatjuk majd Bishop lábát, a telep romjai között a kiürült automata sentry gunokat, és állítólag megtudhatjuk majd, hogy mi történt Hudsonnel, miután elvonszolták az idegenek.


Egy másik előzetes a történetről

Pályák tekintetében is az Aliens fog dominálni, hiszen annak helyszíneit járjuk be, némi Alienes kitérővel. Vagyis főleg a Sulaco és a telep romjai között fogunk harcolni, de nem csak a filmben látott területeken. Például lemehetünk majd a Sulaco gépházában, vagy megnézhetjük, hol tárolták az APC terepjárót. Hogy az új helyszínek passzoljanak a filmes helyekhez, a készítők meghívták Syd Meadet, aki korábban az Aliens-hez készített látványterveket. A filmes szakember olyan koncepciós rajzokat mutatott meg a Gearbox csapatának, amiket korábban a filmhez rajzolt meg, de sosem használták fel. Ezek most szerves részeivé váltak a játéknak.


Making of Aliens: Colonial Marines – Episode 1: Authentic Aliens

És hogy mit jelent az Alienes kitérő? Nos, lehetőségünk lesz ellátogatni a Space Jockey-k (vagy új nevükön Engineer) roncs űrhajójára, ahol még a tavalyi Prometheusra is találhatunk utalást, ugyanis Ridley Scott engedélyezte a csapatnak a film forgatókönyvének elolvasását és néhány látványtervet is megmutatott nekik.

Emellett természetesen visszatérnek a jól ismert fegyverek, mint az M41A Pulse Rifle, az M56 Smart Gun, az M240 lángszóró, sőt, ha előrendeljük a játékot, a multiban még Ripley self-made fegyverét is használhatjuk. Természetesen nem csak a régiek, de új gyilokeszközökkel is nekieshetünk a savas vérű állcsattogtatóknak. Ilyen lesz a robbanó nyilakat köpködő S.H.A.R.P. és a Phase Plasma Rifle.


Making of Aliens: Colonial Marines – Episode 2: Xenos Vs Marines

Hangok terén sem lesz ok a panaszra, a készítők a filmek teljes hangállományával fel lettek vértezve, szóval újra pittyeg majd a mozgásdetektor (ráadásul döntenünk kell majd, hogy fegyvert használunk vagy a detektort, mert egyszerre a kettő nem lesz lehetséges) mi több, a 2010-es Aliens vs Predator után Lance Henriksen újra arcát és hangját adja egy Bishop karakternek. Sőt, néhány pletyka alapján mindjárt kettőnek, hiszen egy Rook nevű 341B android mellett az Alien3-ban feltűnt tervezője, Michael Bishop is szerepet kap. Mellette visszatér William Hope, akit szintén hallhattunk az AVP-ben (Dr. H.G. Groves hangját adta), de talán jobban emlékszünk rá Gorman hadnagyként. Ő persze nem korábbi karakterét fogja életre kelteni, hanem egy T. Shannon nevű tengerészgyalogost. Valamint az a pletyka járja, hogy a szintén az előrendelés esetén ajándékba megkapható négy filmes karakter közül hármat az eredeti színészek szólaltatnak meg, vagyis Mark Rolston (Drake) és Al Matthews (Apone őrmester) és Michael Biehn (Hicks tizedes) álltak mikrofon mögé.


Making of Aliens: Colonial Marines – Episode 3: Alien Tension

A játékmenet a videók tanulsága szerint főleg előre scriptelt eseményekkel operál, és nem ússzuk meg quick time eventek nélkül sem. A kezdetben beígért komoly taktika shooter koncepciót egyértelműen elvetették, igaz, a csapatunk a játék túlnyomó részében megmarad, ritkán játszunk majd magányos farkast. Ráadásul három barátunk bármikor beugorhat mellénk, hála a dinamikus drop-in/drop-out cooperative módnak, ami az egész szóló kampány alatt elérhető. Mi több, akár osztott képernyőn is játszhatunk majd, bár abban az esetben csak két embernek lesz helye négy helyett.


Tizenkét perces videó a játék kampányából a Gearbox elnökének kommentjével.

A multit két móddal lett megáldva, az Escape-pel és a Survivorrel. Ezek egyelőre nem mutatnak újdonságot a többi FPS többjátékos módjához képest, azt leszámítva, hogy itt Hadley’s Hope romjai között csatázik majd négy tengerészgyalogos négy aliennel. Az Escape-nél a cél eljutni a pálya egy adott pontjára, a másikban pedig túlélni az idegenek invázióját.


Az Escape Mode előzetese

Az ellenséget természetesen az alienek különféle, főleg a filmekből vett fajtái képviselik. Találkozhatunk mindegyik típussal, azaz arctámadóval, mellkasrobbantóval, királynővel és a dolgozókkal, ezeknek mindjárt hat variánsával. A Lurker a Nostromon riogató bestiáról lett mintázva, a Soldier az LV-426-ra betelepült fajta, a Runner a kutyából kikelt, illetve lesz még három mutáns xeno is, a Crusher, a Spitter és a Boiler.


A Survivor Mode előzetese

Nos, egyelőre nagyjából ennyit tudni. A fejlesztők óvatosan bántak az információkkal, az „így készült” videókban is inkább a hatásvadászatra, az önfényezésre és a reklám ömlengésre mentek rá, miközben mindig ugyanazt mondják el és ugyanazokat a jeleneteket mutatják be. Így csak az ígéretekből és ezekből a fejlesztés egy korábbi szakaszából vett videókból próbálhatjuk elképzelni, milyen is lesz valójában az Aliens: Colonial Marines. Február 12-én PC-n, Xbox 360-on és PS3-on is lehull a lepel.

Minimum konfiguráció:
Operációs rendszer: Windows XP SP3
CPU: 2 GHz Intel Dual Core
VGA: NVIDIA GeForce 8500 / ATI Radeon HD 2600
RAM: 2GB
HDD: 20GB

Ajánlott konfiguráció:
Operációs rendszer: Windows XP SP3 / Vista / Windows 7
CPU: 2,3 GHz Intel Quad Core
VGA: NVIDIA GeForce GTX560 / ATI Radeon HD 5850
RAM: 2GB


29 hozzászólás on Aliens: Colonial Marines áttekintő

  1. Panki

    Én csak egy kérdésre keresem a választ: hogyan került fel tojás a Sulacora? Ha a játékból ez kiderül, akkor örömkönnyek közt fogom magamat álomba sírni, mikor befejeztem a játékot 😛

  2. A BR kiadásból kiindulva, a királynő rakta. Legalábbis aszerint a tojás a leszállóhajó hátsó talpának szekrényében volt, ahol a királynő rejtőzött. Szóval ez “elméletben” már meg van magyarázva (húsz évvel a film után illik is egy ekkora baromságra valami utólagos hülyeséggel előállni :D).

    De a játék ezzel elvileg nem foglalkozhat, hiszen az A3 után játszódik.

Comments are closed.