Az előző két cikkünkben visszatekintettünk az elmúlt esztendőre, a mostani összeállításunkban viszont a jövőbe tekintünk: az SFportal Facebook oldalának tagságát kérdeztük arról, hogy ők mit várnak a legjobban SF téren a 2012-es esztendőtől. A tavalyi év legolvasottabb cikke egy világvége jövendölés volt: ez anno érdeklődés hiányában elmaradt, de sebaj, idén is lehet rettegni az Ítélet Napjától. Addig azonban remélhetőleg még megérhetünk néhány jó sci-fi alkotást. Rögtön az első negyedévben érkezik a Mass Effect 3, amely a szavazatokat tekintve szoros versenyben ugyan, de első helyre került: a legjobban és a legtöbben a Bioware űroperájának a befejező részét várják. Ha március elején tömegesen beteget jelentenek a munkahelyeken / oktatási intézményekben, akkor az azért lesz, mert Shepard parancsnoknak meg kell mentenie a galaxist, különben tényleg elhozzák a világvégét a kaszások. A szoros verseny második helyére egy fantasy sorozat került, méghozzá a Trónok harca második évada – méltán várják a rajongók, hiszen az első évad iszonyatos nagy sikert hozott az HBO-nak. A dobogó harmadik fokára pedig a Prometheus verekedte be magát: a totális zsákutcát jelentő, méltán feledésre ítélt Alien vs. Predator filmek után végre visszatér a gyökereihez a “nyolcadik utas”: rókabőrnyúzás helyett az Alien univerzum egy új szegletét ismerhetjük meg benne. Űrutasok, céges kavarások, az eredeti Alien film szellemisége köszönhet vissza az alkotásban. A következő várva várt film szintén egy előzmény – A hobbit forgatása nagyon döcögősen indult be, de végül Peter Jackson stábja nekilátott a munkálatoknak. És persze nagyon várunk képregényfilmeket is: a Marvel részéről az Avangers csapatát küldik a ringbe, míg a DC sötét lovagjának, Batmannek az útja idén ér véget. Meglepő, hogy a Csillagok Háborúja 3D verzióját nem az élen, hanem a középmezőnyben találjuk – gyanítjuk, hogy azért a mozipénztáraknál ez lesz az év filmje. Sokan várják a Star Trek (1)2-t is, de az IMDB már 2013-at ír a bemutató évének – úgyhogy valószínűleg a jövő januári toplistán is találkozunk majd vele. A nácik + repülő csészealjak mix mindig is népszerű volt, nem csoda, ha az Iron Sky-t is sokan megemlítik, az előzetesek alapján valóban érdemes lesz rá beülni. És hogy a könyvek se maradjanak le a listáról, a tavalyi év legolvasottabb sci-fi bloggerének, Chellovecknek A bábjátékos című könyvének az elkészülte is idénre várható, remélhetőleg a megjelenés szintén. Ha netalántán decemberben tényleg jönne a világvége, akkor előtte még szeretnénk elolvasni.