Fiat Chrysler is vizsgálódik Anton Yelchin tragikus halála miatt. Ennek oka, hogy felmerült a gyanú: a fiatal színész Jeep Grand Cherokee típusú autója lehet, hogy megegyezik egy tavaly áprilisban visszahívott konstrukcióéval. Tavaly 1,1 millió darab 2015-ös Jeep Grand Cherokeet hívott vissza a gyár, ugyanis számtalan sérülést okozott a szokatlan kialakítású váltó. A hiba lényege, hogy a sofőrök akaratlanul is üresbe rakhatják az autót, miközben azt hiszik, hogy biztonságosan leparkoltak. A gyár a különböző blogokon és híroldalakon felbukkant hírekre reagálva – miszerint elképzelhető, hogy ez a hiba okozta Yelchin halálát – felvette a kapcsolatot a hatóságokkal, hogy ők is kivizsgálják az esetet. A közlekedésbiztonsággal foglalkozó amerikai szervezet, az NHTSA egy korábbi vizsgálatában megállapította, hogy nem megfelelő a kérdéses váltó kialakítása, sem tapintásra, sem vizuálisan nem egyértelmű a visszajelzés. Emiatt nagyon könnyen megeshet, hogy a sofőr nem a megfelelő állásban hagyja a váltót. Akik hagyományosabb kialakítású váltókhoz vannak szokva, azok még inkább hajlamosak lehetnek a korábbi reflexeikből fakadóan hibázni. jeep-grand-cherokee A színészt a jelek szerint a saját autója ölte meg, holttestét háza biztonsági kapujánál egy postaládához szorítva találták meg. A Fiat Chrysler részvétét fejezte Anton Yelchin családjának, ezen túl azonban nem kommentálta a felmerült gyanút.

Elhunyt Anton Yelchin, az új Star Trek Chekovja – SFportal Sci Fi Magazin

Tragikus eseményről érkezett hír: a mindösszesen 27 éves Anton Yelchin, akit a sci-fi rajongók elsősorban J.J. Abrams-féle Star Trek filmek Pavel Chekovjaként ismerhettek, kaliforniai idő szerint vasárnap reggel elhunyt. A TMZ információi szerint a fiatal színészt a barátai találták meg – keresni kezdték, miután nem érkezett meg egy próbára.
]]>