George R.R. Martin gigantikus méretű fantasy regényciklusából, a The Song of Ice and Fire-ből készül filmsorozatot forgatni az HBO. A tévéváltozat co-executive producere maga Martin lesz, így nem kell aggódniuk a rajongóknak a feldolgozás minősége miatt.

 

A Trónok Harcával megkezdett sorozat immáron négy kötetből áll – az ötödik rész első fele 2007. májusára várható. A hihetetlenül bonyolult és rendkívül sok szereplős történet központjában Westeros kontinense áll, ahol a különféle nemesi házak között robban ki utódlási háború a király halálát követően. Intrika, borzalmas harcok, és jól megformált szereplők jellemzik a sorozatot. A kritikák szerint olyasfajta realizmus jellemzi ezt a fantasy ciklust, amit talán az új Battlestar Galactica tévésorozathoz tudnánk a legjobban hasonlítani: a szereplők nem fekete-fehérek, a háború borzasztó, a főhősök el tudnak bukni és meg tudnak halni, meg is teszik hát. A tévésorozat fő irányítói Dennis Benioff (Trója) és D.B. Weiss (Halo) lesznek, ők fogják a sorozat valamennyi epizódját írni – kivéve egyet, amit George R. R. Martin ír meg. Az HBO tervei szerint minden egyes évad egy-egy kötetet fog feldolgozni, így – ha a tévésorozat is hasonló sikereket ér el – 5 szezonra számíthatunk majd. Hacsak persze addig nem jelenik meg 6. vagy 7. kötet.

]]>