Rita, az egyik „trill” mozifanatikus lány a hétvégét az SFportal képviseletében a németországi FedCon-on töltötte, hogy Star Trek és Battlestar Galactica színészekkel találkozzon élőben. A szervezőknek különleges meglepetése is volt a látogatók számára: a Paramount és J.J. Abrams ugyanis elküldött néhány jelenetet az új Star Trek filmből a találkozóra. 28 percnyi részletet láthattak tehát a rendezvény résztvevői az exkluzív bemutatón. Ma éjszaka Magyarországon is bemutatják az új Star Trek mozit – még maradt pár jegy a MOM Park premier vetítésére! Nézd meg Ritával a teljes mozifilmet! 😉 Addig is, az alábbiakban leírjuk a bemutatott jeleneteket – közepes spoilereket tartalmazhat a leírás! „Néhány rossz hírem van” – kezdte az idei FedCon megnyitóját Marc B. Lee műsorvezető.  – „Először is, különleges okokból le kell zárnunk a termet, minden kijáratot be kell zárnunk. Másodszor, akinek van mobilja, az kapcsolja ki, és tegye le mindenki a kameráját, fényképezőgépét” – folytatta. Miután ez megtörtént, előjött az igazán „rossz” hírrel: „Minderre azért van szükség, mert 28 percet fogtok most látni az új Star Trek filmből!” Természetesen bármiféle fénykép vagy videófelvétel készítése szigorúan tiltott volt, a biztonsági őrök éjjellátó készülékekkel figyelték a nézőteret, nehogy véletlen bárki is megszegje ezt a tilalmat. Nem is tette senki, a négy bemutatott részlet valóban székhez tapasztotta a nézőket. Az első részlet a trailerből már ismerős képeket mutatott: ebben a fiatal James T. Kirk egy kocsmai bunyóba keveredik Csillagflotta kadétokkal, miközben Uhurának próbálja csapni a szelet – a balhénak a megérkező Chris Pike kapitány vet véget. Beszédbe elegyedik Kirkkel, és – ahogy azt az előzetesben láthatjuk -, elmondja: „Az apád egy csillaghajó kapitánya volt 12 percig… 800 életet mentett meg.” Kirk nagyjából elküldi őt a fenébe, de másnap reggel mégis megérkezik a dokkba, ahol épp kadétokat toboroznak. A második részletben annak lehettek tanúi a nézők, amikor McCoy doki épp Kirk-öt kezeli, ám mindenféle mellékhatások ütnek ki rajta – megdagad a karja, az arca, a nyelve, mindene. Kirk eközben az Enterprise hídjára próbál eljutni Pike kapitányhoz – a hajó kapott ugyanis egy segélyhívást, ám Kirk csapdára gyanakszik… mint kiderül, nem alaptalanul. A harmadik részletben a jövőből visszatért idős Spock, valamint a fiatal Kirk és Scotty beszélgetnek. Scotty nem épp élete legboldogabb periódusát éli, egy isten háta mögötti helyen kell szolgálatot teljesítenie ugyanis. Az idősebb Spock arról beszél, hogy Kirknek le kell váltania a parancsnokságról a fiatal Spockot, mire Kirk megkérdezi: „A fiatal holttesteden keresztül?”. Mire Spock: „Érzelmi instabilitásra hivatkozva.” Mint közben kiderül, Scottyra azért van szükségük, mert egy újfajta transzportációs technológiát fejleszt, amit Spock segítségével be is tud fejezni – és így el tudnak transzportálni a céljukhoz. A negyedik részlet színtiszta akció jelenet volt, nagyon látványos megoldásokkal, és jól adagolt humorral. Az előzetesben is látható módon ejtőernyőkkel indul Kirk, Sulu és egy Csillagflotta katona a Vulkán felett lebegő platform ellen, hogy megsemmisítsék.

Star Trek XI trailer

]]>