Ha azt mondjuk, játékból készült film, a legtöbben elhúzzák a szájukat, és igazuk is van – Uwe Boll „munkásságát” talán nem kell bemutatni. A filmekből készült játékok témaköre mostanra már sokkal jobb helyzetben van, de azért még egy kezemen meg tudnám számolni azokat a filmadaptációkat, amelyek valóban élvezetesek voltak és újat nyújtottak a játékiparban. Az a téma azonban eddig eléggé elsikkadt, hogy hogyan is hathatnak egymásra a filmek és a játékok – ezen előadásunkban elsősorban a játékokat fogjuk vizsgálni filmiség szempontjából. Miért lesz több egy játék egy filmnél? Nagyobb beleélésfaktor, hosszabb idő, amit a játékkal töltünk, a szereplők szerepébe való beleélés sokkal közelebbé hozza a játékot, mint a filmet. Pont a hosszúságból adódik viszont a hátrányuk is: egy játékon sokkal többen dolgoznak, mint egy filmen, ezt a sok munkát viszont ki kell fizetni, ergo főleg olyasmit fognak kiadni, ami biztosan eladható lesz. Előadásunkban kitérünk az indie-játékokra, a popkultúra elemeire, a tévésorozatok és az egyes képalkotó technológiák hatására is (3D-sítés; változtatható átvezető filmek, változó párbeszédek stb.). Előadónk Hajdú Éva.

Idén a Stargate Atlantis és a Battlestar Galactica sorozatok színészei lesznek a díszvendégeink. Nézd meg a részletes programot, és regisztrálj most!

]]>