San Diego Comic Con

A hétvége egyik legnagyobb eseménye minden bizonnyal James Cameron Avatar című filmjének prezentációja volt. A szerencsés kiválasztottak IMAX-ben tekinthettek bele a műbe, ami az év sikere vagy az év bukása is lehet. Bár a Battlestar Galactica sorozat idén véget ért, ez nem jelenti azt, hogy kevesebb rajongó rohanta volna le a BSG stábját, köztük Ronald D. Moore-t és Edward James Olmost. Nagyon sok újdonságot meg lehetett tudni a The Plan tévéfilmről, valamint a Caprica sorozatról is. EJO tett egy érdekes kijelentést is: megfogadta, hogy a The Plan nem az utolsó BSG film lesz… A készülő Stargate Universe sem tehette meg, hogy ne képviseltesse magát a Comic Conon – Robert C. Cooper nagyon intenzív első 10 epizódot ígért a rajongóknak. Star Wars fronton sem kellett egy jó kis showt hiányolniuk a fanoknak – rengeteg komoly bejelentés született, játék és tévé fronton egyaránt. Arra mondjuk nem kapott választ senki, hogy akkor most mi is a helyzet az élőszereplős tévé sorozattal, amelyről azt rebesgetik, hogy Magyarországon forgatják… Az egyik legnagyobb showman azonban nem más, mint Joss Whedon, a Firefly, az Angel, a Buffy, és mostanság a Dollhouse készítője. Az eseményen például levetítették az első szezon bónusz epizódját is, a rajongók legnagyobb örömére – és a kérdésekre válaszolva azt is elárulta, miért szereti megölni a szereplőit. Sok-sok trailer is levetítésre került, így többek között a Tron Legacy és a Stargate Universe új előzeteseit is itt láthatták először a nézők.

HungaroCon

A HungaroCont Szabó Sándor és mi is élőben közvetítettük Twitteren keresztül – valamint a Ustream.tv szolgáltatásának, egy Asus Eee netbooknak és egy webkamerának, plusz mobilinternetnek hála videón is. Bár technikai problémák adódtak, néhol szünetelni kényszerült az adás, azért elég sok felvétel született.

Zsoldos Péter-Díj

A legnagyobb érdeklődést nem meglepő módon a Zsoldos Péter-Díj átadó ünnepsége, valamint a másnapi, a nevezett műveket értékelő kerekasztal beszélgetés indukálta. Estére megérkeztek a művek szöveges értékelései, valamint a pontszámok is: Pontszámok Sárdi Margit regény értékelései Mandics György regény értékelései Sárdi Margit novella értékelései Mandics György novella értékelései Stábunk a díjátadó követő percekben egyből el is kapta Markovics Botondot, a regény kategória győztesét egy villáminterjúra.

Egyéb HungaroCon programok

Dr. S. Sárdi Margit azonban idén nem csak, mint zsűrielnök érkezett Salgótarjánba, de előadást is tartott Babits Mihály Elza pilóta című írásának kritikai kiadásának kapcsán. Szabó Sándor és írótársai az Ómagyarország című projectjüket mutatták be, mely egy izgalmas irodalmi és blog vállalkozás is egyben. A rendezvény egyik különleges eseménye Lőrinczy Judit 5 perces színművének bemutatója volt. A Zsoldos Péter-Díj nem az egyetlen pályázata volt az Avanának – eredményt hirdettek a Preyer Hugo-, a képregény-, és az Ufómagazin pályázatokban is. A legnagyobb vitát kiváltó esemény pedig egy HVG.hu cikk alapján összeszervezett kerekasztal beszélgetés volt, ahol Zsoldos Péter-Díjas szerzőket faggattak arról: hol marad a jövő, amit a scifi ígért?]]>