„Túl sok látnivaló nincs, csak a sivatag. Néha-néha kikukkanunk az óceánhoz, ott kicsit felvidulunk. Holnaptól elvileg földút jön, net nem valószínű, hogy lesz. Esetleg a telefon is megszakad mostantól” – írta nekünk Picy (Szilágyi Szabolcs), az RPGportal.hu főszerkesztője a Budapest-Bamaco rallyról. Rövid beszámolóját és képeit olvashatjátok, láthatjátok alább.

''Napközben nem nagyon van idõ megállni...''„Reggel egy belga pár vezette táborból indultunk, és meglepő, de csak akkor reggel találkoztunk velük. Este értünk oda, egyszer az út mellett volt egy tábla, "itt menj be". Onnan olyan három kilométert tekeregtünk, mire kiderült, hogy az egész hely egy kisebb völgyben bújik meg. Ezt párszor még megcsinálta ma velünk néhány város. Iszonyat hideg van, amikor kelünk. Hajnal 2 körül elkezd nagyon-nagyon lehűlni, szerintem 18-án mínusz öt biztos volt. Aztán nyolc körül felkel a nap és elkezd sütni. Egyre melegebb van, veszed le a reggeli ruhádat, majd fél óra múlva már pólóban nyomulunk. Hihetetlen jó érzés, amikor így elkezd reggel sütni ránk a nap, szabályosan gyógyít! A napkelte és naplemente hihetetlenül gyors, tíz perc és készen is van. ''Iszonyat hideg van, amikor kelünk.''
''A napkelte és naplemente hihetetlenül gyors...''Napközben nem nagyon van idő megállni sem, mert akkor este érjük el az etap távolságot. Azt meg már unjuk. Olyan négy-öt perceket állunk időnként. Végre nappal értük el a célt, ennek az az oka, hogy meguntunk kilencvennel menni a Cigánygyerek az égből teammal, és százra váltottunk. Egyelőre egyedül nyomulunk tovább, mert kicsit problémás a bandázás. Állandóan mást akar a csapat egyik fele, mint a másik. Mi meg pláne. ''...kiderült, hogy az egész hely egy kisebb völgyben bújik meg.''
''...elértük az óceánt...''Most Dakhlában vagyunk a Sahara Regency hotelben, jól vagyunk, minden rendben, a kocsi is szuperül bírja. Elképesztően szép helyeket láttunk, elértük az óceánt, mentünk sokat sivatagban, meleg volt és erős szél. Kicsit fáradt vagyok, meg Feri is, de lesz időnk aludni sokat, mert más dolgunk sincsen, ha nem vezetünk. Halál olcsó a benzin: negyven liter gázolajat tankoltunk olyan 3300 forintért. ''Elképesztõen szép helyeket láttunk...''
Láttunk: követ, homokot, kórót. Elénk került egy trafipaxos rendőr, szerencsére épp tötyögött előttünk egy kamion és még nem előztük meg. Katonai ellenőrpont is volt kábé négy darab, de semmi gond nem volt, kedvesek voltak. ''...mentünk sokat sivatagban, meleg volt és erõs szél.''
''Annyi apró élmény és benyomás ér minket...''Rengeteg szitakötő repked, csak úgy kopogtak a szélvédőn. Mondjuk, jobb, mint a sivatag elején, mert ott a kamionok dobálták fel a köveket, de borzasztóan. Jönnek százzal, a kövek meg csak úgy repkednek mögöttük. Az el Bamakosoknak tegnap majdnem bezúzódott a szélvédőjük egy busz miatt, lett rajta egy 2 centiméteres lyuk, meg 10 centis repedés. Ha beljebb megy a kő, lehet, hogy fejbe nyomja, és kinyírja a sofőrt. Este megettük az első saját készítésű virslinket is, hazai kenyérrel, de a mustárt sehol nem találtuk. Holnaptól igyekszünk többet adományozni, hogy hozzáférjünk a saját cuccainkhoz meg könnyebb legyen a kocsi. ''Holnaptól igyekszünk többet adományozni...''
Ez elképesztő ám. Megállsz teljesen random egy kihalt helyen, becsapod a kocsiajtót, és már jön is egy helybéli. Nem lehet tudni honnan. Sok olyat láttunk, aki csak úgy sétál a sivatagban olyan 150-200 km-re bármitől. Sok nomád sátrat is láttunk és rengeteg a lakókocsi is. ''...csak úgy sétál a sivatagban olyan 150-200 km-re bármitõl.''
''...mennyi mindent láttunk...''Most, ahogy rendezgettem a képeket, realizálódott bennem, hogy mennyi mindent láttunk, hogy most már szinte kikapcsol az agyunk. Annyi apró élmény és benyomás ér minket, hogy nem bírjuk megjegyezni. Mellesleg nekem nagyon bejön a sivatag, a köves Nador után pláne. Kicsit olyan érzésem van, hogy előző életemben itt élhettem. A buckák megnyugtatják a szememet. Aztán estére mégis lefáradunk rendesen." Kapcsolódó linkek:

Budapest – Bamako 2005 – A nagy afrikai futam  

Világfa Egyesület

 

]]>