Több mint 3 éve jelent meg a Crytek második munkája, ami pechjére még a kiadás előtt megkapta a leminősítő „Techdemo” címet, és valószínűleg ezért is lett kalózkedvenc a játék. A termék azonban ennek ellenére így is sikeres lett. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy kapott egy kiegészítő lemezt, új hőssel, helyszínekkel, nézőponttal, és hamarosan érkezik a történetet továbblendítő folytatás is, ezúttal viszont már a PS3 és X-box 360-ra is. A történet 3 évvel játszódik a szigeten történt események után. Az idegenek elszabadultak a szigetről és bőszen rombolgatják az emberek városait. Köztük a második rész epizódjának teret adó New Yorkot is. Voltaképp eddig ennyi derült ki a sztoriról. Két mondat alapján viszont nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni a történetet illetően, azonban az már jó előjelnek számít, hogy a történetre ezúttal jobban ráerősítenek. Jobban mondva Richard Morgan (Valós halál), a híres angol sci-fi író fog ráerősíteni, aki már nem egy sci-Fi regényen van túl. Valamint ugye egy sorozat második részéről beszélünk, szóval majd most jönnek a magyarázkodások, álmélkodások, megdöbbenések. De persze az is lehet, hogy nem. Ami viszont biztos, hogy DLC-k a érkeznek majd a későbbiekben, de hogy azok tartalmazni fognak-e új pályákat, vagy esetleg csak fegyvert fognak adni, az még rejtély. A hős ezúttal nem a csendes Nomád, vagy a nem oly csendes Psycho, de még csak nem is mindent túlélő Prophet lesz, hanem egy teljesen új nanoruhás, aki az Alkatraz névre hallgat.

Sztori előzetes

Ami az első részt kiemelte az átlagosságból (a grafikán kívül természetesen), az a Nanoruha volt, aminek hála több végigjátszás alatt sem vált teljesen unalmassá a játék, hiszen többféle játékmenetre adott lehetőséget. A második részre a Nanoruha fejlesztett – 2.0-ás – változatát kapjuk meg, ami bár külsőleg elhanyagolhatóan változott, elvileg nagyobb erő és sebesség kifejtésére lesz alkalmas. „10G-s erőhatás és 450N sem okoz majd gondot, ezenkívül 32% lesz erősebb a páncélzat”. Mondja a marketing, de ez így leírva semmit nem jelent. Az adathalmazban viszont egy dologra felfigyeltem: a vérben lévő szondáknak hála Alkatraz immunis a félelemre. Nos, igazság szerint én is félnek, ha benézne a planétánkra egy idegen faj teljes hadserege, azonban az, hogy kiemeltek egy ilyen általános dolgot, azt sejteti, hogy talán ráfekszenek a félelemkeltésre. Személy szerint viszont remélem, hogy tévedek, mivel a Crysis-nak kissé idegen lenne ez a stílus. A többi, fentebb említett száraz adatokról pedig majd úgyis a játék közben fog kiderülni, hogy valóban érezhetően változtat-e valamit, vagy pedig az ellenségeket is ennek függvényében készítik el, és akkor fel sem fog tűnni az, hogy 32% erősebb a páncélzat. Apropó ellenségek: úgy tűnik, hogy az idegenek elhagyták a védőpáncélzatukat út közben, és már két lábra is álltak, valamint beszereztek pár lépegetőt és új hajókkal. Voltaképp egyetlen ismerős ellenséget sem látni a trailerekben, ami szerintem nem is baj, hiszen nagyon idegesítőek voltak a lebegő páncélzatba csomagolt űrlények. A grafika a legszembetűnőbb dolog volt az első rész részben, de sokaknak pont emiatt kellett nélkülözniük a játékot a megjelenéskor. Eddig ami biztos az, hogy a Cryengine 3 motor hatására a látványvilág szebb lesz, ami viszont magával vonja azt is, hogy alapkövetelmény egy Direct X 10-es kártya. Viszont ha ez megvan, elvileg jobban fog futni, mint az első rész.  Ami viszont még érdekes az, hogy valószínűleg támogatni fogja a 3D-s megjelenítést.

Fegyverek tekintetében, eddig a következőket jelentették be: Elsődleges fegyverek
  • SCAR Assault Rifle
  • DSG1 Sniper Rifle
  • Feline SMG
  • MK 60 Machine Gun
  • Integreted MK60 Machine Gun
  • Marshall Shotgun
  • JAW AntiTank Rocket Launcher
  • RPG Rocket Launcher
Pisztolyok
  • Hammer Pistol
  • M12 Nova Pistol
  • Majestic Pistol
  • K-Volt Electro Gun
Robbanóanyagok és gránátok
  • repeszgránátok
  • füstgránátok
  • villanógránátok
  • C4 bombák
A nemrégiben megjelenő multival foglalkozó cikkben említett 10000 forintos limitált kiadás mellett, lesz még egy gyűjtői változat is, a Nano Edition. Ez a kiadás a játékon felül tartalmazni fog egy Alkatraz figurát, egy Nanoruha mintás hátizsákot, Artbookot, valamint a Limitált kiadás tartalmát. Üröm az örömben, hogy jó mélyen a pénztárcába kell nyúlni, ha valaki ilyet akar, mivel idehaza előreláthatóan 40000 forintba fog kerülni. Európai megjelenés: 2011. március 25.]]>