281 xl281                            

A Galaktika magazin augusztusi számában olvashatjuk R. A. Lafferty novelláját – egy esős napot mutat be Halikarnasszoszban , melyben átíródik a Szókratésszel kapcsolatos legenda. Robin Karlsson szövegéből kiderül, hogyan borítja fel egy ember mindennapi életét egy titokzatos doboz. Jane Yolen műve gondolkodásra késztet, mi történik, ha nem kerülhető el egy fontos tilalom megszegése. Ellen Kushner szövegéből kiderül, hogy ha valaki tanítvánnyá akar válni, még akkor is sikerülhet neki, ha a mester nem akarja… Kevin O’Donnell Jr. elbeszélésével kapcsolatban azt kell átgondolnunk, hogyan reagálnánk, ha találkoznánk párunk hasonmásával. Richard Matheson egy múltra nyíló ablakról, míg Parke Godwin az emberi telhetetlenségről ír. A havi retro Mihail Puhov „Terminátor” című novellája, melyben egy kiborg mesél arról, hogy valaha ember volt…

A magyar szerzők közül Nemere István szövege azt példázza, hogy a történelem variált ismétlés formájában képezi újra önmagát, Z. Karvalics László pedig a földönkívüli fenyegetésnél fontosabb, belső ellenségre hívja fel a figyelmet.

A Beszélő némaság további izgalmas „utazást” tartogat a képzőművészet világában – a pointillista stílus kapcsán. Befejeződik Kuczka Péter és Vass Mihály közös munkája, a Pikoi isten hajói című képregény. A Kapcsolatfelvétel – a rovat egyéves évfordulója kapcsán – a közösségi munka fontosságáról szól. Filmajánló rovatunkban két Stalker-filmváltozattal ismerkedhet meg az olvasó.

A tudományos főanyag ezúttal a föld alatti tüzek problémájával foglalkozik. Az Intelligens dizájn című rovatban arról kaphatunk érdekes információkat, hogyan vehetjük fel a harcot a szúnyogokkal. Természetesen újabb technikai vívmányok is előtérbe kerülnek (elektromos autópálya, elveszett tárgyak a felhőben), valamint folytatódik a jövő otthonának felfedezése (testhővel való mobiltöltés, balerina-fürdőkád). A dr. Kiss L. László kutatóprofesszorral való interjúban a csillagászat rejtelmeibe nyerhetünk bepillantást.

Az XL-változatban Georgij Martinov izgalmas kisregénye olvasható (A vörös bolygó hősei), végül pedig a nemrég elhunyt Ian M. Banksre emlékezik a lap Koponyák Útja című írásával.

A Galaktika 281. számát keresse az újságárusoknál (az XL-változatra pedig továbbra is előfizetőként tehet szert)!

]]>