Star Wars Rebels sorozatból: múltkor egy asztromech droid, Chopper mutatkozott be, ma viszont egy még különlegesebb főhős. Kanan egy klasszikus cowboy és egy Jedi lovag keveréke lesz, akinek a hangját nem más kölcsönzi, mint Freddie Prinze Jr. Kanan egy olyan Jedi, aki az Episode III-IV közötti korszakban nem igazán lehet Jedi – mondja el Dave Filoni a karakterről. A 66-os parancs kiadása óta meghúzza magát, a fénykardját is biztos helyre rejtette. Nyilvánvalóan nem viselkedhet Jediként, hiszen ha felfedné magát, a Birodalom ügynökei megölnék őt. Így szépen leszokott a fénykard és az Erő használatáról is, fegyverként inkább sugárvetőt használ – de a sorozatban majd láthatjuk, hogy lassanként majd visszaszokik, ismét előveszi a kardot és a képességei is szépen elkezdenek erősödni. De akár fénykardot, akár sugárvetőt tart a kezében, felveszi a harcot a Birodalommal szemben. Kanan lesz a The Ghost nevű hajó kapitánya, és úgy tűnik, meglehetősen központi szerepet fog betölteni a sorozatban. „Vajon egy hazugsában él?” – teszi fel a kérdést Freddie Prinze Jr. a karakterről. „Egy bizonyos ponton a hazugság válik valósággá. De egyszer csak kénytelen visszatérni a Jedi úthoz, ami komoly kihívás lesz a számára. És elképesztő is, amikor megláthatod, hogy mire képes egy Jedi”. Mivel olyan dolgokat élt meg Kanan, amilyeneket, némileg melankolikus lesz a a karakter – hiszen ő a 66-os parancs kevés túlélőinek egyike. „Egyértelműen jóval többet látott, mint amit egy fiatalembernek kellene. És amit látott, az a legrosszabb dolog, aminek tanúja lehetett” – mesél róla Freddie Prinze. A színész egyébként gyakorlatilag bármilyen szereppel boldog lett volna a Rebelsben. Akár egy TIE pilótát, egy fejvadászt, vagy egy Sith lordot is szívesen eljátszott volna. De nagyon örül, hogy végül egy Jedi szerepét kaphatta meg, mert az a legkirályabb számára – egyedül talán C-3PO-nak nem örült volna, mert neki állandóan menekülnie kell a rosszfiúk elől. A 37 éves Prinze így fogalmaz: „A korunkbelieknek és a kicsit idősebbeknek már bele van kódolva a DNS-ébe a Star Wars. Én annyit hallottam már azt, hogy az Erő legyen veled, mint azt, hogy helló, hogy vagy?” Feleségével, Sarah Michelle Gellarral két gyereket nevelnek – a 4 éves Charlottetal pedig manapság készülnek megnézni először az eredeti Star Wars trilógát. „Úgyhogy egész életében tudni fogja, milyen klassz egy fénykard és tudni fogja, hogy milyen klassz az apukája”  – nyilatkozta az USA Todaynek.

]]>