Jane Espenson a geek sorozatok koronázatlan királynője, a sci-fi közösség legnagyrabecsültebb írónője. Az elismerést nemcsak a nagyszerű munkájával vívta ki, hanem a rajongókkal való kapcsolattartásával és közvetlen humorával is. Ő az egyetlen író, akinek volt szerencséje a két sf-atyaúristennel, Joss Whedonnal és Ron Moore-ral is hosszú távon együtt dolgoznia, így aztán a Buffy-, a Firefly-, a BSG-fanok is irigylik és imádják. Egy interjúban a közeljövő- és közelmúltbeli projektjeiről számolt be, amelyek között ott van a Battlestar Galactica futását végleg lezáról film, a The Plan, a sorozat spinoffja, a Caprica, valamint a rövid kiruccanása Whedonverzumba, azaz a Dollhouse. Az ugrás után röviden összefoglalom azt, hogy mit tudhattunk meg Espensontól ebből az interjúból, minimális élményrontással a Plant illetően. A The Plan ötletét a tévécsatorna dobta be, pontosabban afelől érdeklődtek, hogy össze lehet-e még hozni egy filmet a BSG világában. Az írók összeszedték magukat, visszanézték a sorozatot, és rábukkantak pár elvarratlan szálra, valamint néhány lehetőségre, hogy felrázzák a sorozat korai eseményeit. Jane Espenson szerint kissé félrevezető az a reklámszöveg, hogy a teljes Battlestar Galacticát fogjuk látni a cylonok szemszögéből. Csak bizonyos eseményeket fogunk látni a sorozatból, két konkrét cylon szemszögéből, nem a teljes népéből. A cylon nép vallási, filozófiai nézetei annyira nem kerülnek előtérbe, inkább Caviléivel fogunk foglalkozni. A humanoid modellek megteremtését nem fogják bemutatni, de így is tele lesz a film olyan jelenetekkel, amelyek után azt mondjuk, „Á, szóval ez így történt.” Espenson egyetért Edward James Olmos (Adama admirális, egyben a film rendezője) kijelentésével, hogy a Plan után érdemes lesz elölről elkezdeni a sorozatot, hogy lássuk, mit is hagytunk ki. A film a kulisszák mögé enged majd betekintést; a cylonok akcióinak a hátterét ismerhetjük meg általa.

A Dollhouse megszületésénél Jane Espenson is ott bábáskodott, de aztán ki kellett szállnia a produkcióból, hogy a Caprica írói stábját vezesse. Ron Moore, a BSG atyja őt szemelte ki ugyanis az utódjának, és ő kapva kapott az alkalmon. A Caprica távlati terveiről nem sokat beszélt, mert még ők sem látják előre a jövőt, az elképzeléseik elég képlékenyek, és bár vannak lehetséges útvonalaik, azokat bármikor átírhatják. Espenson szerint is kicsit lassan indult be a Dollhouse, de fokozatosan közeledett Joss Whedon eredeti elképzeléseihez, így kibontakozhatott a mély és tartalmas mitológiája a show-nak, amely mindig is lenyűgözte őt. Sajnos nem fog tudni további epizódokat írni a sorozathoz, annyira lekötik a Caprica-beli elfoglaltságai. A Dollhouse jövőre kevesebb pénzből fog gazdálkodni, de az írónő nem aggódik a jelentősebb minőségromlástól. Egyszerűen úgy kell megírni a forgatókönyveket, hogy azok a meglévő díszletek közt, kevés szereplővel zajlódjanak, és a drága jeleneteket nem leforgatni, csak elmesélni kell. Persze ha túl kevés a pénz, a produkciót bábfilmekké redukálódnak, úgyhogy mindennek van határa.]]>