Star Trek széria második részét, hónapokon keresztül ment a találgatás, hogy ki lesz a film főgonosza: bár igyekeztek a semmitmondó John Harrison nevet bedobni a készítők, a rajongók jelentős része biztos volt benne, hogy ez pusztán Khan Noonien Singh álneve volt. Hogy Khan a valódi főgonosz, arra elég sok jel utalt, és persze szivárogtak az infók rendesen. Az MTV-nek adott interjújában J.J. Abrams utólag már bánja, hogy ennyire megpróbálták elrejteni a nyilvánvalót. Most már úgy gondolja, hogy okosabb lett volna, ha előre bevallják, ki lesz Kirk ellenfele. Ugyanakkor mint elmondta, elsősorban a stúdió szerette volna, ha minél tovább megmarad titoknak a történet ezen fordulata. A Paramount ugyanis egyáltalán nem a meglévő rajongói bázist akarja megcélozni a filmekkel, hanem a nagyközönségnek akarja eladni a filmeket. Úgy érezték a stúdió fejesei, hogy ha túl korán kimondják Khan nevét, akkor a potenciális nézőközönség úgy érezheti, hogy muszáj ismernie a Star Trek-et ahhoz, hogy élvezhesse a filmet. Az interjúban egyébként kitértek arra is, hogy ki lesz a következő rész rendezője – Abrams egyelőre nem erősítette meg, hogy Joe Cornish lenne a jelölt, bár elmondta, hogy kimondottan tetszett neki a rendező korábbi filmje, az Attack the Block.

]]>