San Antonio-ban rendezték meg az aktuális WorldCont, amelyen természetesen kiosztották a sci-fi világ legrangosabb elismerését, a Hugo-díjat is. A díjat 1953 óta adják, a Hugo-díj nevet 1993 óta viseli Hugo Gernsback emlékére. A hazai sci-fi rajongók számára is ismerős nevek között megtaláljuk John Scalzi-t, aki hazánkban a Vének háborúja sorozattal vált ismertté – ő most egy Star Trek paródiának indult regénnyel söpörte be az elismerést. A bonyolult nevű „Best Dramatic Presentation, Long Form” díját (amit általában, de nem kizárólagosan mozifilmeknek adnak) az Avengers első része kapta, míg ugyanennek a díjnak a Short Formját (melyet jellemzően tévésorozatok epizódjai kapnak) a Trónok harca egy epizódja nyerte. Az aktuális év győzteseit a WoldCon látogatói szavazzák meg – lássuk, idén kiket találtak a legjobbnak!

  • Legjobb regény – John Scalzi: Redshirts: A Novel with Three Codas –
  • Legjobb kisregény – Brandon Sanderson: The Emperor’s Soul
  • Legjobb novella („novellette”) – Pat Cadigan: “The Girl-Thing Who Went Out for Sushi”
  • Legjobb novella („short story”) – Ken Liu: “Mono no Aware”
  • Legjobb kapcsolódó mű –  Writing Excuses Season Seven (Írta:Brandon Sanderson, Dan Wells, Mary Robinette Kowal, Howard Tayler and Jordan Sanderson)
  • Legjobb grafikus történetSaga, Volume One (írta: Brian K. Vaughn, illusztrálta Fiona Staples)
  • „Best Dramatic Presentation, Long Form”The Avengers (írta: Joss Whedon)
  • „Best Dramatic Presentation, Short Form”Game of Thrones: “Blackwater” (írta: George R.R. Martin, rendezte Neil Marshall. Készítette David Benioff és D.B. Weiss)
  • Legjobb szerkesztő („Short Form”): Stanley Schmidt
  • Legjobb szerkesztő („Long Form”): Patrick Nielsen Hayden
  • Legjobb profi művész: John Picacio
  • Legjobb „Semiprozine” (~átmenet a fanzin és a magazin között): Clarkesworld, szerkesztői:Neil Clarke, Jason Heller, Sean Wallace és Kate Baker
  • Legjobb fanzinSF Signal, szerkesztői: John DeNardo, JP Frantz, és Patrick Hester
  • Legjobb fan író: Tansy Rayner Roberts
  • Legjobb fan művész: Galen Dara
  • Legjobb fancastSF Squeecast, Elizabeth Bear, Paul Cornell, Seanan McGuire, Lynne M. Thomas, Catherynne M. Valente (beszélgetők) és David McHone-Chase (technikai producer)
  • John W. Campbell a legjobb új írónak: Mur Lafferty
]]>