Mire képes 300 katona? Leonidasz, spártai király (Gerard Butler) háromszáz harcosával bebizonyítja, hogy nincs az a túlerő, ami biztos győzelmet jelent. Hiába özönli el a hatalmas perzsa sereg Görögországot, ő és emberei szembe mernek szállni velük. Kevesen vannak, de mindenre elszántak. Nem akarnak életbe maradni: ha annyi időre sikerül feltartaniuk a hódítókat, míg a görögök sereget gyűjtenek, máris győztesnek érezhetik magukat. Öngyilkosságra készülnek, de az ellenség harcosai közül nagyon sokat magukkal visznek a túlvilágra. Március 22-én kerül a magyar mozikba a 300 című film, melynek trailere már egy ideje megtekinthető a különböző videomegosztó portálokon, és a mozi- és képregényrajongók körében egyaránt kedvez? fogadtatásra talált. A film alapjául szolgáló képregényt az egyik legsikeresebb, legkülönösebb világú képregény-művész, Frank Miller, a Sin City – A b?n városa szerzője készítette.
  
A 300 különösen kemény, kegyetlen, meghökkent? képei Frank Miller világát idézik. A rendező Zack Snyder egyedülálló látványtechnikával dolgozta fel a perzsákat megállító 300 spártai h?s élet-halál harcát.
  
A spártai a legrejtélyesebb kultúrák egyike: a tökéletes harcosoké, akiket arra neveltek, hogy sose vonuljanak vissza, sose adják fel a küzdelmet. „A spártaiak örök rejtélyt jelentenek mindenkinek – véli Frank Miller. – Nagyon különlegesek a tekintetben, hogy kultúrájuk kizárólag a harcra, a küzdelemre épül. Becsületkódexük pontosan meghatározza, hogy mit is jelent spártainak lenni. Gyakorlatilag a h?siességet.”
 
„A spártaiak a harcnak élnek. Imádják a küzdelmet – mesél Zack Snyder. – Egyként harcolnak, falanxban, ahol az egyik férfi páncélja megvédi a mellette állót. Fantasztikus, leny?göz? és ijeszt? látvány, még a perzsák óriási tömegei számára is. Annak ellenére, hogy a spártaiak hihetetlen kisebbségben vannak, az igazi spártai harcos szívesen hal meg a szabadságért, ?k ezt ’szép halálnak’ érzik. Az áldozat és a szabadság a két fő érték számukra.”   
{mospagebreak title=A szereplők}A szereplők
 
Gerald Butler (Leonidas)
: a skóciai születés? Butler tizenkét évesen lépett először színpadra, az „Olivér” című musicalben. Hosszabb kitér? – több évnyi jogi tanulmány – után tért vissza a színészethez, a Trainspotting színpadi változatának főszereplőjeként. Amerikában és Angliában is több színdarabban és filmben látható volt karrierje során. Legközelebbi munkája a „Butterfly on a Wheel” drámai thriller, Pierce Brosnannel. Nemrég fejezte be a „P.S. I Love You” forgatását Hilary Swankkal. 2004-ben Andrew Lloyd Webber musicaljének, Az Operaház fantomja (The Phantom of the Opera) filmváltozatának lett egyik főszereplője. További filmjei: Id?vonal (Timeline), Lara Croft: Tomb Raider 2. – Az élet bölcs?je (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), A t?z birodalma (Reign of Fire), Drakula (Dracula).
 
Lena Headey (Gorgo királyné): első szerepe a Lápvilág (Waterland) volt, ahol Jeremy Irons feleségét kellett alakítania. 2006-ban három filmben szerepelt: A barlang (The Cave) című horrorfilmben, a Grimmben (The Brothers Grimm) Matt Damon és Heath Ledger társaságában és az „Imagine Me & You” romantikus komédában. Nemrég fejezte be a „The Br?ken” című horrorfilm forgatását.
 
David Wenham (Dilios) már elismert színész volt Ausztráliában, amikor felkérték a Moulin Rouge! egyik szerepére, majd A Gyűrűk Ura (The Lord of the Rings) trilógia utolsó két részére. További filmjei: Van Helsing, Egyenesbe jövünk (Getting Square), A krokodilvadász (Crocodile Hunter: The Collision Course), Tiszta lappal (Pure), Molokai – Az átok szigete (Molokai), Egy csipet lélek (A Little Bit of Soul). Hamarosan az „Australia” című filmben lesz látható Nicole Kidman és Hugh Jackman mellett.
 
Dominic West (Theron):
az angol színész a színpadon kezdte karrierjét, ahol számos díjat nyert alakításaival. A közönség a Drót (Wire) című HBO sorozatból is ismerheti. Munkái: Mona Lisa mosolya (Mona Lisa Smile), Chicago, 28 nap (28 Days) Sandra Bullockkal, a Szentivánéji álom (A Midsummer Night’s Dream), A játékos (The Gambler), Rocksztár (Rock Star) Jennifer Aniston és Mark Wahlberg társaságában. Nemrég fejezte be a munkát Julianne Moore-ral a „The Forgotten” sci-fi thrilleren. Jelenleg a „Hannibal Rising” című filmen dolgozik.
 
Vincent Regan (Kapitány)
eddig A nyakörv (Unleashed), a Trója (Troy) és Luc Besson Jeanne d’Arc – Az orléans-i sz?z (The Messenger: The Story of Joan of Arc) című filmjében szerepelt.” Emellett sok tévésorozatban is játszott.
 
Michael Fassbender (Stelios) első filmszerepe a 300. Jelenleg az „Angel” című filmen dolgozik, és a „Hunger”-ben készül annak az IRA-tag és angol képviselő Bobby Sands megformálására, aki éhségsztrájk segítségével hívta fel magára a figyelmet. Több tévésorozatban és színdarabban is játszott.
 
Tom Wisdom (Astinos) első amerikai filmje a 300, előtte két angol filmben, a „Hey Mr. DJ”-ben és az „Escape to Somerset”-ben volt látható. Több tévésorozatban és színdarabban is kapott szerepet.
 
Andrew Pleavin (Daxos) Nagy Britanniában született, de Dél-Afrikában nőtt fel. Filmjei: Batman: Kezd?dik! (Batman Begins), „Unstoppable”, „Playground Logic”. Hamarosan a „Return to House on Haunted Hill”-ban és a „Last Chance”-ben lesz látható. Tévésorozatokban is játszott.
 
Andrew Tiernan (Ephialtes) karrierje elején Helen Mirrennel szerepelt a „Prime Suspect”-ben, majd az „Edward II”-ben, azt követte az Ahogy tetszik (As You Like It). Frissebb munkái: A zongorista (The Pianist), Ember a talpán (Being Human), Interjú a vámpírral (Interview with the Vampire), A ravasz, az agy és két füstölg? puskacs? (Lock, Stock & Two Smoking Barrels).
 
Rodrigo Santoro (Xerxes) Brazília egyik legkeresettebb fiatal színésze, több brazil filmes díj díjazottja. Az amerikai közönség 2003-ban ismerhette meg a „The Roman Spring of Mrs. Stone”-ban, ahol Helen Mirrennel és Anne Bancrofttal játszott. Azt követte a Charlie angyalai: Teljes gázzal (Charlie’s Angels: Full Throttle), melyben Drew Barrymore, Cameron Diaz, Lucy Liu és Demi Moore volt a társa, majd ugyanabban az évben az Igazából szerelem (Love Actually). Nemrég csatlakozott a Lost sorozat stábjához: Paulót alakítja.
   
 
 

A Warner Bros. Pictures bemutatja Mark Canton / Gianni Nunnari produkciójában
Zack Snyder filmjét
300
Szerepl?k: Gerald Butler, Lena Headey, David Wenham, Dominic West
Í rta: Zack Snyder, Kurt Johnstad, Michael B. Gordon
Az eredeti képregényt írta: Frank Miller, Lynn Carley
Fényképezte: Larry Fong. Látványtervez?: James Bissell.
Jelmeztervez?: Michael Wilkinson
Vizuális effektusok: Chris Watts. Vágó: William Hoy.
Zene: Tyler Bates
Rendezte: Zack Snyder Színes, feliratos amerikai film, 2006, 91 perc
]]>