Játék

Ellen Page a Beyond: Two Souls játékról


Az előző héten világszerte elérhetővé vált a Beyond: Two Souls, többek között kis hazánk játékosai számára is. Ellen Page az elmúlt hetet leginkább a kizárólag PlayStation 3-ra megjelent játék népszerűsítésével töltötte, nagyon sok internetes és nyomtatott lapnak adott interjút, megválaszolva a felmerülő kérdéseket. Lássuk, milyen válaszok hangzottak el a Crave Online oldalnak adott interjúban. Vigyázat, enyhe SPOILER veszély!

Ellen-PageA Beyond: Two Soulsban a színésznő Jodiet alakítja, egy CIA ügynököt, akihez születése óta kötődik egy entitás, Aiden. A játék során mindkettőjüket irányítanunk kell, ugyanis a folyamatosan felbukkanó problémákat egyedül nem mindig leszünk képesek megoldani.

Crave Online: Szintén a Te feladatod volt a fiatal Jodie szerepét is eljátszani?

Ellen Page: Igazából a fiatal kislány nem az én felelősségem volt. Erre a feladatra csatlakozott hozzánk egy fiatal színészpalánta, egy kislány, aki nagyban hasonlít az én fiatalkori énemre. Mármint a játékban szereplő fiatal kislányra gondolok. Én a tizennegyedik életévétől kezdve játszottam Jodiet, ami azért is érdekes, mert már jóval több vagyok, mint tizennégy. A különbség több, mint egy évtized és ez egyben lehengerlő, hiszen egy színész számára nagyon szórakoztató egy ilyen lehetőség… visszagondolni az akkori érzelmi állapotokra, a hangnemre, a mozgásra, humoros volt az egész.

Tehát, ami a fiatal színészt illeti, a játékban lévő kislányra egyszerűen digitálisan ráhúzták az arcodat?

Igen, nem egy élő hasonmással volt dolgunk.

Pedig pont ezért feltételeztem, hogy ő is a Te érdemed, annyira hasonlítasz rá.

Nem-nem, bár alacsony vagyok, de azért annyira mégsem.

Maga lett volna a technológiai csoda. Mennyire sikerült elmélyülnöd Jodie szerepében, hála ennek a hosszú történetnek, szemben egy mozifilmmel, amely legjobb esetben is 2 órás lett volna?

Érdekes a kérdés. Ha csak arra a lehetőségre gondolok, hogy valakinek nyolc életévét eljátszhatod, akkor igenis egy intenzív kalandról beszélünk. Mindenképp kötődsz egy olyan személyhez, aki az idő elteltével felnő, miközben mély érzelmi folyamatokon megy keresztül, ráadásul azok igen megterhelők. Részben Jodie története is ilyen. Hihetetlenül nagy szomorúság uralkodik benne.

Nagyon izgatott voltam, rég vártam egy olyan alkalomra, amikor valami teljesen mást és újat csinálhatok, ráadásul egy király főszerepet kaparintottam meg a játékban. Nem hittem volna, hogy az egyik legnagyszerűbb élménynek leszek részese az eddigi színészi pályafutásom alatt, mégis így történt. Ha három évvel ezelőtt azt mondják nekem, “A: egy videojátékban fogsz szerepelni és B: hatalmas színészi lehetőség vár rád”, nagyjából így reagáltam volna: “Őrült vagy. Miről beszélsz?” Egy szó mint száz, tényleg hatalmas élmény volt. Minden tekintetben totálisan túlszárnyalta az elvárásaimat.

A Beyond: Two Souls tulajdonképpen egy spirituális történet, persze az akció és a bizonytalanság jelenléte mellett?

Talán. Ez a kérdés már azért is gondolatébresztő, mivel egyáltalán nem tekintek rá úgy. Jó, nyilvánvaló, hogy van egy nagyon jól kidolgozott természetfeletti szál, de számomra mégis, érzelmileg nagyon érthető a dolog. Általánosságban véve átérzem, miken megy Jodie keresztül, és szerintem ezzel sokan vannak így, mintha csak egy univerzális gyötrődés lenne. Számomra viszont ez segít átélni, megérteni az olyan nagyszerű és érzelmes történeteket, mint amilyenre ez is sikerült. És csak remélni tudod, hogy amikor az emberek majd játszanak a játékkal, őket is magával ragadja a mondanivaló és megtapasztalják ezt a nagyszerű élményt.

Jodie hangja nagyon szomorú és lehangoló, mennyire volt megterhelő mindezt előadni?

Igen, a játék több része is eléggé fárasztó volt. Ahogyan azt a játékban tapasztalhatod, sok intenzív eseménynek lehetsz részese, többször kerülsz igen sötét helyzetekbe. Ezt nagyon nehéz volt nap mint nap megoldani, és igen, érzelmi szempontból nagy élmény volt mindent megvalósítani, bár ezek a napok könyörtelenek voltak. Ellenben a filmekkel, ahol azt várod, hogy a kamera feléd forduljon és rád irányuljon a fény, miközben elkapod a pillanatot. Itt bizony reggeltől estig non-stop kellett csinálni, ami lenyűgöző volt. Folyton a kihívásokat várod, ami sokkal jobb, mintha csak ülsz és vársz a díszletnél. Nagyszerű élmény, de nagyon sok munkával jár. Miután végeztünk, legalább egy hétig aludtam.

Meglepett, talán lenyűgözött a játékban található jó pár érzelmes jelenet? Például az, amelyikben átöleled a plüss mackód.

Nem igazán, hiszen jól tudtam, mik David Cage szándékai és hogy mit szeretne igazából elérni a játékkal. Olyan történeteket szeretne elmesélni, amelyek nagyon összetettek és érzelmileg megragadják az embert. Ezért is van sok olyan eleme a játéknak, amelyek remélhetőleg segítenek a játékosoknak jobban megérteni a szereplőket, jobban, mint más játékoknál.

Meg kellett tanulnod a kemény taktikákat, a verekedést?

Bárcsak többet is. A kevésbé megterhelő fizikai dolgoktól eltekintve minden egyéb lenyűgöző feladatot más lányok csináltak. Az olyan jelenetekben, mint a verekedés, vagy a harc a vonat tetején, én csak az alapokat csináltam, például, hogy behúzok valakinek, de a többi mozgás megvalósításához hatalmas energiát fektettek bele a többiek. Én inkább a színészi feladatokból vettem ki a részem. Elvileg szerepelni fogok a Fox által készülő Queen & Country című filmben, amelyben még több hasonló jelenetben lesz részem, előre várom.

ellen-page-2

Ha azt nézzük, így is számos akcióban volt már részed, ami az X-Ment és az Eredetet illeti.

Az biztos, egyszerűen imádom. Hasonló történt a Hajrá Bliss! filmnél is. Annál mondtam azt, “Hadd csináljak én mindent. Los Angelesbe költözök és hónapokig fogok készülni rá, de meg tudom csinálni.” Igazi atléta voltam kisebb koromban, szerintem még mindig megvan bennem a képesség. Szeretem az olyan szerepeket, amelyekben szupererőd van, és mindent egymagad szeretnél megoldani, viszont nem engedik, már csak a biztosítási összeg miatt sem.

Neked köszönhető, ahogy Jodie sétál? Úgy tűnik, soha nem siet. Néha már-már vánszorog.

Na igen, van egyfajta sajátos technikám. Nagyjából egy fél nap ment el arra, hogy csak sétáljak a játék egyes jeleneteihez: futás, lassú séta, várakozás, ideges séta, és minden egyéb. Ez mind nekem köszönhető. Elnézést érte. Néha gyorsabban kellene sétálnom, bocsi.

Szerintem nincs vele semmi gond. A Queen & Country mennyire lesz hű a képregényhez?

Egytől-egyig nagyszerű képregények. Ami azt illeti, eszméletlenül hű lesz. Az írók is meg vannak elégedve a forgatókönyvvel, ami szerintem az egyik legfontosabb tényező, ez jó jel.

A későbbiekben akár egy egész franchise sülhet ki belőle, ha minden összejön?

Nem tudom. Ó, még nem tudom. (Nevet.)

Új tanulóként csatlakoztál az X-Men csapatához Az ellenállás című filmben. Mennyire lesz más a helyzet a Days of Future Pastban?

Úgy érzem, lesz pár dolga Kittynek a filmben, de a probléma az, hogy nem tudom, mennyit árulhatok el. Amit elmondhatok, nagyon jól éreztem magam a forgatás alatt, nem is vehettek volna körül tehetségesebb emberek, imádtam velük dolgozni. Munkába menni és nézni, ahogy Hugh Jackman éppen az egyik Farkas jelenetet forgatja, látni Patrick Stewartot és Ian McKellant körülötted cikázni, végtelenül boldoggá tett. Annyira jó volt.

A Queen & Country nagyszerű előrelépés lehet, bár meglepő, hogy még mindig nehezebben fogadják el a női főhősöket felvonultató filmeket. Játékok terén több a férfi játékos, szerinted nyitottabb a hallgatóság, mint a filmek esetében? Hiszen ott van Lara Croft, a Resident Evil, és még lehetne sorolni.

Nem tudom. Nem érzem magam elég gémernek ahhoz, hogy választ tudjak adni egy ilyen kérdésre, de ha az emberek hajlandók lennének több mindent bevállalni, meglepődnének. Véleményem szerint a hallgatóságot inkább a történet érdekli, mintsem az, hogy a főhős férfi vagy nő. A napokban láttam a Gravitációt és Sandra Bullock hihetetlen nagyot alakít a filmben. Eszméletlenül érti a dolgát, és ez még lenyűgözőbbé és érdekesebbé teszi az egész filmet. Nagyon jól nyitott, ráadásul nagyon szép, őrült jó a vizuális hatás.

De ennél akár mélyebbre is áshatunk, ha az okot akarjuk megtalálni. Úgy vélem, ha minél több női rendező és író lenne, biztos vagyok abban, hogy több remek szerephez jutnának a nők. Igen, jelenleg elég nagy különbség van, ami a nemi viszonyokat illeti. Remélem idővel változik a helyzet mind a filmek, mind a játékok terén.

ellenpage-1.jpgNem kis dologról van szó, a játékok lassan elérik, sőt túllépnek a filmek korlátain.

Pontosan, és ez a játék alá is támasztja mindezt. Szerintem rajtunk kívül még sokan értenek egyet abban, hogy nem úgy nézek ki, mint Lara Croft. Jodie sem úgy öltözik, mint Lara Croft, mégis ez a karakter helyt tud állni a világban, mivel valódi, erős, mégis sebezhető, szomorú, nagyon-nagyon összetett személyiség, mégis rendkívül valóságosnak érzem. És igen, egy lányról beszélünk!

Mégis külföldi nagykövetségre megy lebilincselő küldetésre.

És ráadásul időről-időre vörös estélyi ruhát visel, szóval ez tény, igazi nő. Nem csak egy őrült nagyágyú valamiféle álcában. Igazán komplex személyiség, minden megvan benne, ami egy nőt jellemez.

Bevásároltak előre ruhákat, vagy azokat csak a játékban tették hozzá?

Nem volt ruhásszekrény. Mind csak kitaláció.

Talán az írásnak vagy a technológia fejlődésének köszönhető, de Jodie sokkal drámaibb karakter, mint Lara Croft volt a kezdetekben.

Persze, mármint két teljesen más játékról beszélünk. Hogy őszinte legyek, az új Tomb Raider… egyszerűen imádtam. Hatalmas egy játék, mégis teljesen más. A mi játékunk nem egy tradicionális alkotás, szemben a többivel. Megvan benne minden csodás, izgalmas és klassz játékmenet, ráadásul ott van a sok átvezető jelenet. Ezek mind nagyon filmszerűek és érzelmileg összetettek. Egyszerűen különbözik a játék az eddigiektől.

Volt olyan pontja a munkádnak, ami leginkább technikai jellegű volt, például meg kell tanítanod a játékosnak az irányítást?

Nem, nem igazán. Néha van egy-két olyan utasítás, amely a valós életben nem hangzana el, nem is tudom, például “süsd meg a csirkét”. Nem igazán mondasz ilyet magadnak. Persze néhány esetben a párbeszéd tudatja a játékossal, mit is kellene csinálni, de semmi fizikai, mozgásbéli utalás nincs az irányításra. Persze a párbeszéd mellett néha hanggal is irányítjuk a játékosokat.

Ez a megoldás nem is olyan nagy baj a Beyond: Two Souls esetében.

Szerintem is, Aiden pedig betudható segítségnek. Az Aidennel való kommunikáció egyben a játékossal való kommunikáció is, hiszen Aident is irányíthatod, nem is egyszer.

Együtt dolgoztál Willem Dafoeval és a többiekkel a jeleneteken?

Igen, pár alkalommal egyedül voltam, de legtöbbször együtt kellett dolgoznunk. Minden egyes jelenetet, amelyben Willem és én egyeütt szereplünk, együtt csináltuk. Óriási élmény volt, hiszen akkora nagy színész, mindig is szerettem azt, amit csinál, és persze nagyszerű egyéniség. Csodálatos volt együtt dolgozni vele.

Beyond: Two Souls

Tovább tartott a Beyond: Two Souls, mint egy mozifilm?

Nem. Igazából annyira különbözik a két dolog, hogy nehéz lenne megmondani. Nekem mindössze 4 hetembe telt, viszont minden nap 30-40 oldalnyi munkám volt vele, ami pedig teljesen más, mint amihez a filmeknél szoktam. Lehetetlen is lenne így dolgozni egy filmnél, hiszen ott naponta nagyjából három oldalt haladsz.

Korábban is kerestél más lehetőségeket? Mondtad, hogy mennyire nagyszerű élményt nyújtott a videojáték. Konkrétan szerettél volna hasonló munkát és nyitottál az új felé?

Nem, nem, a semmiből jött az egész, viszont teljesen nyitott vagyok az új és változatos dolgok iránt, legyen szó bármilyen filmről, bármelyik rendezőről. Szeretek új emberekkel együtt dolgozni és nézni, hogyan látják el a felmerülő feladatokat. Lényegtelen, hogy egy hatalmas költségvetésű projekt után egy jóval szerényebb összeggel megtámogatott alkotásról van szó, a lényeg, hogy különböző világokat ismerhetek meg. És utána valami olyasminek nekifogni, amely minden képzeletet felülmúl, nagyszerű lehetőség.

A Tomb Raider mellett van más kedvenc játékod is, akár a Nintendo korszakból?

Hatalmas Sonic és NHL ’94 rajongó voltam. Majd jött a PlayStation, beleszerettem a Crash Bandicootba. Imádtam a FIFA-t, a Medal Of Honort, és az ahhoz hasonló játékokat.

Forrás: Exclusive Interview: Ellen Page on Beyond: Two Souls

Ti kipróbáltátok már a Beyond: Two Soulst? Talán már végig is vittétek? Írjátok le véleményeteket!

http://www.youtube.com/watch?v=FKmj84BKsyc