wallpaper-06-isabela-1280x1024 Játék

Dragon Age 2 – áttekintő


2009-ben jelent meg a Bioware ősi időkbe kalauzoló Dragon Age – Origins című RPG-je, mely bár nem lett az új Baldur’s Gate, szép sikert aratott. Ebben a sikerben olyan biztosak voltak a Bioware-nál, hogy már a játék megjelenése előtt elhatározták: lesz folytatása. Idén márciusban másodszor is eljön a sárkány kora, és bár a fejlesztők ezt már nem kiáltották ki csodának, ezúttal is leígérték a csillagokat az égről. Lássuk, az elmúlt két év milyen fontosabb pletykákat, megerősített információkat, képeket és videókat tárt elénk. Figyelem, spoilerek várhatóak.


Find more videos like this on SFport.net

A legnagyobb probléma az Originssal egyértelműen a grafika volt. A Mass Effect 2 szemkápráztató látványa után a Dragon Age első része szabályos visszafejlődés volt. Anno úgy jellemeztem, mint a Knight of the Old Republic játékok grafikájának felturbózott változata. Ráadásul rondasága ellenére nagy volt a gépigénye, sokáig tartott betölteni és igencsak sok bugot termelt.
A készítők is belátták, hogy az első rész grafikáját kissé elszúrták, így ezúttal jobban nekifeküdtek a dolognak. Csiszoltak a küllemen, így az részletgazdagabb és látványosabb lesz, bár a képek és videók alapján nem sokkal. A motort továbbá igyekeznek úgy megerősíteni, hogy több karaktert tudjon mozgatni, mint elődje, ezzel a játékosok még epikusabb csatákban vehetnek majd részt, lehetőség szerint kevesebb buggal és értékelhetőbb erőforrásigénnyel.
A harcrendszer is megújult némileg. Az első rész taktikai képernyője csak PC-n marad meg (és ott is le lesz butítva a leglényegesebb opciókra, illetve átkeresztelték taktikai nézetre), a konzolokon pedig egy csapatkezelő lesz helyette. Az viszont biztos, hogy mindkét platformon mozgalmasabbak lesznek a csaták, ami elrugaszkodik a már említett KotOR félig valós, félig körökre osztott harcrendszerétől. Természetesen továbbra is módunkban áll majd a csapattagoknak külön-külön parancsot adni, és ha a helyzet úgy kívánja, bármikor szünetet rendelhetünk el, ezzel időt nyerve soraink újrarendezésére.


Find more videos like this on SFport.net

Az MI-t is finomítják, bár azzal már az első részben sem volt sok gond, társaink csak néha döntöttek úgy, hogy parancsainkkal ellentétben öngyilkos rohamra indulnak. A fejlesztők igyekeznek további taktikákat megtanítani társainknak és ellenfeleinknek is, hogy életünk még véletlen se legyen könnyű.
Megújul a párbeszédrendszer is. Ez részben a Mass Effect tárcsás rendszerén alapul, ám megfűszerezték kicsit. Először választhatunk három-öt hangulatleíró ikonnal (kedves, undok, agresszív) is jelölt kategória közül, amik további, legfeljebb öt lehetőséget nyitnak meg. Ráadásul hősünket ezúttal a párbeszédek útján is formálhatjuk. Vagyis ha sokszor adunk gúnyos választ, akkor a kedves és agresszív lehetőségek kevesebbszer fognak megjelenni, ezáltal változtatva karakterünket szarkasztikus jellemmé.
Újdonságnak ígérkezik, hogy a beszélgetések alatt átadhatjuk a stafétabotot egyik társunknak, aki képességeinek megfelelően oldhatja majd meg a helyzetet. Ezt akár támadás esetén is bevethetjük, így megtehetjük, hogy hősünk helyett egyik társát küldjük majd harcba.
Akárcsak a Mass Effect szériában, itt is lehetőségünk lesz importálni a mentésünket az előző részből, ám nem teljesen úgy, mint Shepard esetében. Ezúttal fix karakterünk lesz, Hawke, egy ifjú harcos, akinek faluját elpusztították, és ő elindul, hogy kardélre hányja a felelősöket. Hawke az előző rész Néma Leventéjével ellentétben meg fog szólalni. Mivel Shepardhoz hasonlóan ő is fixált, nem lehet majd fajt választani, csak a külsejét alakíthatjuk kedvünk szerint. Persze megmarad a három kaszt (harcos, zsivány, mágus), és az azokon belüli szakosodás is.
De visszatérve a mentések importálására, mivel az előző részben teljesen más volt a szereplő, így nem őt, hanem a világot hozhatjuk át. Minden döntésünk, amit az első részben hoztunk és hatással volt a világra, az megjelenik a Dragon Age 2-ben, ezzel egyedivé téve azt. Sőt, így az is lehetséges lesz, hogy összefussunk az első rész egyes szereplőivel, például Morrigannel, annak ellenére, hogy az ő története lezárult a Witch Hunt című DLC-ben.


Find more videos like this on SFport.net

A sztori is epikusabb, tíz évet átölelő lesz. Ezt az Assassin’s Creed 2-höz hasonlóan oldják meg, ami azért is jó, mert az éveket lefedő történetben előbb láthatjuk tetteink következményeit.
Hogy átvészeljük a súlyos éveket, ezúttal is társak szegődnek majd mellénk, akikkel szokás szerint barátkozhatunk, beleszerelmesedhetünk, és ha úgy hozza a sors, akár rivalizálhatunk is majd, ami végül akár csúnya elváláshoz is vezethet. Remélhetőleg ezen a téren a készítők nem esnek abba a csapdába, mint az első résznél, hogy akármennyire is voltunk jóban egy adott karakterrel, ha a sztori azt követelte, minden átmenet nélkül elárult minket. Eme társak is igen változatosnak tűnnek, lesz ismerős kiugrott mágus, kalózkirálynő, ősi tikokat ismerő elf és ex-rabszolga is, hogy csak párat említsek.
Szörnyek terén sem lesz okunk panaszra. Az éjfattyaktól továbbra sem tudunk megszabadulni, hiába pofoztuk le az első részben a vezérdémont. Természetesen régi haverjaink mellett új variánsok is feltűnnek eme szépségek társaságában, és az éjfattyakon túl is lesz jó pár mumus, akik szeretnének minket darabokban látni. S mivel a sárkány kora még mindig tart, furcsa lenne, ha nem futhatnánk bele egy-két kósza sárkányba.
A helyszínek ezúttal is változatosak lesznek, és remélhetőleg valamivel nagyobbak, mint az előző részben. Rengeteg új helyre ellátogathatunk majd, mint a kikötőiről híres Kirkwallba. Emellett lehetőségünk lesz a nosztalgiára is, így például újra lejuthatunk az éjfattyaktól nyüzsgő Mély Utakra is.
Mindehhez egy barátságos gépigény társul, úgyhogy remélhetőleg már nem lesz érthetetlen lassulás és hetekig tartó töltögetés.

Minimum konfiguráció:
• Operációs rendszer: Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7
• CPU: 1,8 GHz-es Intel Core 2 Duo vagy egy AMD Athlon 64 X2
• RAM: 1 GB (Vistához és Windows 7-hez: 1,5 GB)
• VGA: 256 MB videokártya-memóriával felszerelt Radeon HD 2600 Pro vagy egy NVIDIA GeForce 7900 GS
• HDD: 7GB

Ajánlott konfiguráció:
• Operációs rendszer: Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7
• CPU: 2,4 GHz-es Intel Core 2 Quad vagy egy 2,8 GHz-es AMD Phenom II X3
• RAM: 2 GB (Vistához és Windows 7-hez: 4 GB)
• VGA: 512 MB videokártya-memóriával felszerelt ATI 3850 vagy egy NVIDIA 8800GTS
• HDD: 7GB

A DirectX 11-es effektek előcsalásához ATI 5850 vagy NVIDIA 460, illetve ezeknél erősebb videokártyára lesz szükség.
Amit még érdemes tudni, hogy a Dragon Age 2-ben is beleszövik a Mass Effect 2-ben debütált, és az éppen átalakuló Cerberus Networkot (bár a DA2-ben érthető módon nem így fogják hívni). Ez azért üdvözölendő, mert segítségével könnyebben hozzájuthatunk majd a jövendőbeli DLC-khez, melyekről egyelőre még a készítők csak olyan ígéreteket közöltek, hogy lesznek, jók lesznek, sokan lesznek (eltekintve néhány felszerelés és egy karakter DLC-től, melyet a Signature Edition előrendelői kapnak meg).
Jó hír, hogy február 22-én érkezik a demó PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra is, így vásárlás előtt lehetőségünk lesz kipróbálni a játékot. A demóban az epilógust játszhatjuk végig, egészen Kirkwallig, így megismerkedhetünk az új harc- és párbeszédrendszerrel, meg kicsit a világgal és a főhőssel.
A teljes játék pedig március 11-én érkezik a boltokba mindhárom platformra. Hatalmas üröm az örömben, hogy az EA új üzletpolitikájának hála az első résszel ellentétben ez a játék nem kap magyar lokalizációt. Jó hír viszont, hogy nagyjából ezzel egyidőben megjelenik magyarul is a második Dragon Age regény, a The Calling – A Hívás a Tuan kiadó jóvoltából.


Find more photos like this on SFport.net


Hozzászólások

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>