A regény napjainkban a démonok megszállta, gőzhajtányos gépektől hangos (steampunk elem) alternatív Budapesten játszódik. Egy tizenhárom éves félárva kislány, Lilith (Lili) szemén keresztül láthatjuk, mivé változott szeretett fővárosunk. Még a fekete mágiát birtokló varázserejű főembereink testébe is befészkelte magát valamelyik ördögfattyú.

Minden embernek kötelező részt vennie 18 éves korában a Megszálláson, amikor is egy démont költöztetnek a bensőjébe. A szörnyetegek ármádiájából tetszés szerint választhat a törvénytisztelő állampolgár, de aki ódzkodik a befogadástól, annak a hatalom megbízott képviselői választanak olyat, hogy attól koldul. Az ellenálló, fantomtalan felnőttek kevesen voltak, mivel a démonoltást a törvényhozók szigorúan ellenőrizték. A gyerekeket, fiatalokat: az apagékat a neveldékben készítették fel a démontárssal való gyümölcsöző együttműködésre. – Jávori könyvismertetője Böszörményi Gyula 9… 8… 7… című regényéről. Az édesanyját elvesztett Lilith Budán, egy panelházban él az egyre elviselhetetlenebb, lávalöttyöt vedelő édesapjával. Feltett szándéka, hogy elkerülje a fekete szellemek képviselőivel létesítendő, életre szóló keserves barátságot.  Emberi (Salamon tanár úr, Synerella, Tomasó) és túlvilági (Xilka és a lifthúzó impek, Fenevad) barátokra és ellenségekre talál kalandjai során. Találkozik a fehér varázslók – gruftik – kicsiny csoportjával, akik azért küzdenek, hogy bebizonyítsák, az emberek képesek gonosz lények nélküli világban is élni. Az író fantasztikusan gazdag, félelmetes képzeletvilágba röpített. Az első pár oldalt olvasván a tömény borzongatás világa taszított, de aztán elfogadtam ezt a feketére festett – barna betűkkel nyomtatott -, de a mai magyar valóságból és az egyetemes démonképzeletből táplálkozó kifordított rendszert. A cselekmény sodró lendülete, a történet kiszámíthatatlansága elvarázsolt, egyszerűen nem tudtam letenni a könyvet, míg a végére nem értem. A szereplőgárda sokszínűsége, a szemléletes, döbbenetesen gazdag alak- és tájleírások, a pompás személyiségrajzok bizonyítják, hogy a rémregények is lehetnek mívesen megírva. A förtelmes túlvilági lények és a Másvilág társadalmának teljes körű, mindenre precízen kiterjedő ábrázolása jelzi, hogy az író olvasottsága lenyűgöző. Olyan aprólékosan, részletesen elmerült témájának tanulmányozásában, hogy az emósok, a metálosok és más underground szubkultúra ismerői is megnyalhatják mind a tíz ujjukat a regénybéli kóstolótól. A Harry Potter-imádók és a Twilight-szerelmesek is találhatnak olyat Gyula bátyó művében, ami bőven lepipálja kedvenc sorozatukat. Az írni tudás csínjáról-bínjáról, a szókincsgazdagság tengeréről és az ötlet egyedülállóságáról nem is beszélve…

A történet befejezésének csattanója is szokatlan, a sztori feltétlen továbbgondolására készteti az olvasót.

Böszörményi Gyula is trilógiában gondolkodott, hiszen az ifjúsági fantasy folytatásai is megjelentek: II. kötet: 6… 5… 4… (2008) III. kötet: 3… 2… 1…(2009) +++ Könyvmolyképző Kiadó Szeged, 2007 Rémálom Könyvek (14 éven felülieknek) 306 oldal Ára: 2999 Ft Ekultúra]]>