Nemrég interjú készült az Industrial Light & Magic két alkalmazottjával, John Goodsonnal és Roger Guyvett-tel, akik részt vettek a klasszikus Enterprise űrhajó áttervezésében.

Goodson saját bevallása szerint nagyon érdekesnek találta a munkát az új Enterprise-on. J. J. Abramsnek volt néhány elképzelése, hogyan lehetne dögösebbé tenni a hajót, miközben megtartják a régi klasszikus formát, ugyanakkor elég tág teret engedett nekik a fantáziájuk kiélésére. Az ILM rengeteg tervet kapott, amikből igyekeztek összegyúrni valami olyan hajót, ami egyszerre idézi a régi jegyeit, ugyanakkor új is.

A kérdésre, hogy mivel fejlesztették tovább az Enterprise-t, Roger Guyvett, a vizuális effektusok felelőse a következőket felelte. „Mikor gyerek voltam, bármi, amit építettem, rendelkezett mozgó résszel. Ez volt az egyetlen csalódásom az Enterprise-sal kapcsolatban, hogy nem mozgott rajta semmi. Éppen ellenkezőleg, az egész nagyon statikus volt. Nem tudom, mennyire ismered az Enterprise felépítését, de van egy elsődleges test, ami egy nagy korong. Aztán ott a másodlagos test, egy cső, és van két hajtómű. A henger elején pedig van egy cilinder, amit „begyűjtő tányérnak” neveznek (a navigációs deflektorra gondol). A miénk mozog, növekszik, forgatható, így jobban megfelel a mai kornak. És amikor a hajó görbületbe lép – természetesen létrehoztunk egy új szubteret is – látni fogod, amint a gondolák is elmozdulnak. Szóval ez afféle görbületmód, és véleményem szerint mindez érdekesebbé tette a hajót.”

Goodson elárulta, hogy milyen aprósággal próbálta áthidalni az új és a klasszikus Enterprise közti szakadékot: „Az eredeti TV sorozat Enterprise-án volt néhány minta, egy hosszú csík, egy kör, benne egy ékkel. Ezeket megpróbáltam átültetni erre a hajóra is. Ez egy kicsit összeköt minket az eredeti szériával. Apróság, de mégis hidat képez a két hajó között.”

Goodson továbbá azt is elmondta, hogy igyekeztek hasonló hatást elérni, mint az első mozifilmben, amikor a kamera körberepülte az Enterprise-t. ’79-ben ugyanis a modellen olyan speciális festéket használtak, amiben apró „csillámprizmák” voltak, így a hajó a különböző szögekben mindig kicsit más színben pompázott. Most, 2009-ben ugyanezt digitális formában ugyan, de igyekeznek visszaadni.

Mindehhez még hozzátette, hogy különösen sok figyelmet fordítottak a fiktív technológiák működési elvére, illetve igyekeztek számos dolgot beleilleszteni az új filmbe, ami az elmúlt 40 évnyi történelem alatt megszületet. Hiszen bár ez a film teljesen új irányból közelíti meg a Star Trek univerzumot, mégis csak annak a része lesz.

]]>