Marinov Gábor és a Digic Pictures Marinov Gábor és csapata a Digic Pictures nevű cég alkalmazottai résztvettek a Terminátor 3 – A gépek lázadása számítógépes effektjeinekelkészítésében. A cég sikerét az Exigó nevű játék (kifejlesztője aGames Unlimited, amelyben Andy Vajnának is érdekeltségei vannak) abevezető filmje hozta el, ennek nyomán érkezett a felkérés a tizenötszámítógépes szakembert összefogó komputeranimációs céghez. A mozibakerülő filmben hatvan snitt viseli magán a magyar szakemberek kezenyomát. A fejlesztők több jelenet kidolgozásában is részt vettek: az első nagykihívás a T-X-et alakító Kristanna Loken támadásának „megdolgozása”volt. A rendező, Jonathan Mostow azt kérte, hogy a visszapattanólövedékek szikrázzanak erőteljesebben, és hagyjanak nyomot T-Xjelmezén. A Digic Pictures nagy gonddal látott neki az aprólékoskidolgozásnak, kifejezetten figyeltek például a ruha és rajta ahasadékok mozgására a Loken járása közben. Mostow elégedett volt avégeredménnyel, így ezt követően sorban küldte Magyarországra a továbbimegbízásokat. Volt olyan felvétel, amelynek korrekciója akkora munkát igényelt volna,amekkorát egyetlen amerikai cég sem vállalt magára, így került végül aDigic Picture-höz. Ilyen a daruskocsis rész, amelyben X-T egy óriásidaruskocsival üldözi a menekülőket, és közben épületek tucatjait zúzza,töri szét. Az autó roncsolódását nem vették fel a helyszínen, túlbonyolult lett volna valódi kocsikkal és épületekkel leforgatni, ígyvirtuálisan kellett megalkotni a képsorokat. A Digic Picturesszakemberei ötleteket adtak arra, hogy milyen torzulások jeleníthetőkmeg a járművön, és a képsor annyira jó lett, hogy Mostow e miatt ajelenet egész filmbeli környezetét újravágatta. Marinov Gábor elmondása szerint a rendező amúgy is nyitott volt aszakemberek ötleteire és javaslataira. Ezért is lett a Terminátor 3olyan jó, amilyennek láthattuk a mozikban. A filmet az Átjáró Napon alátogatók 10 órai kezdettel megtekinthetik. DIGIC PICTURES HUNGARY Visual Effects Supervisor: GÁBOR MARINOV Visual Effects Producer: ALEX SANDOR RABB Effects Coordinator: GYÖRGY HORVÁTH Leading CG Artists: ANDRÁS TARSOLY, ISTVÁN ZORKOCZY, ATTILA SZIKLAI CG Artists: DÁNIEL BUKOVEC, SÁNDOR MOLNÁR, IVÁN SAROSÁCZ, IMRE TÜSKE Digital Paint Artists: ÁKOS HASZON, JÁNOS ORBÁN Unger Béla kaszkadőr http://www.stunt.eu.com/belatart1.htm Az Európa Kaszkadőr Liga action director-a és stunt coordinator-a.Olyan filmekben dolgozott, mint a Syrano vagy a Lionheart. Több sci-fiés fantasy filmben és nevezetes sztárok mellett is felvállalta arázósabb helyzeteket. Ezekről és a kaszkadőri munkáról fog beszélni azÁtjáró Napon. A M.A.G.U.S. fejlesztői Tiberius vezetésével tartanak előadást a MAGUS új irányvonaláról afejlesztők: Csobay Dávid, Halász András, Durgonics Tibor. Arendezvényen jelen lesznek a világ építésében szerepet vállalt írókközül is néhányan: Pálinkás Imre, Vágó Csaba, Németh Áron; illetveZsilvölgyi Csaba és Buttinger Gergely. Pálinkás Imre (Alan O’Connor) Pálinkás Imre 1969-ben született. Beteghordóként, pszichiátriai /kórházi ápolóként, mentőtisztként, tolmács-fordítóként, magániskolai ésnyelviskolai tanárként dolgozott. Harmincegy évesen szakorvosi vizsgáttett és bár a gyógyítást azóta sem adta fel, jelenleg orvos -szakközgazda végzettségét hasznosítva gondoskodik iskolás korúgyermekeiről. Novák Csanád tanácsára fordított és írt néhány novellát, melyek a„Darton nevében” a „Homályhozó” és „A Halál hét arca” –novellafüzérként láttak napvilágot. Társszerzőként és titokban aszerepjáték – írással is próbálkozott: mindkét kísérlet megjelent amásodik ynevi kalandmodul – gyűjteményben. Regények: „A kék éjszakákárnyai” (2000), „Hollóidők” (2001), „Síró fém” (2002), „A vas ideje”(2003). 2003-ban a M.A.G.U.S.-regények kiadását az Inomi kiadó vetteát, és Imrét bízta meg a könyvsorozat szerkesztésével és a beérkezettanyagok gondozásával.]]>