SFportal: A Főnix kiadó 2011 óta ad ki ifjúsági irodalmat, illetve szórakoztató irodalmat. Hét év után láthatóan átalakul a kiadói struktúra, és élesen elválik két sorozat: a Főnix Astra és a Főnix Nova. Mit takar a két új fantázianév? Farkas Zoltán, a Főnix kiadó vezetője: Elsősorban ifjúsági és gyermekkönyvek kiadójaként tartanak minket számon, ezért a nem ilyen korosztály besorolású címeink esetében adódtak „vicces” helyzetek a könyvesbolti elhelyezéseknél. Mivel a jövőben még több felnőtteket megcélzó kiadványunk várható, felvetődött a Főnixtől teljesen különálló, kifejezetten felnőtt kiadó indításának a gondolata. Egészen pontosan egy megszűnőben lévő kiadó márkanevének átvételéről lett volna szó, ám ez a megállapodás sajnos – rajtunk kívülálló okok miatt – kútba esett, ekkor döntöttünk úgy, hogy a Főnix berkein belül indítunk két új brandet. Kiket akartok megcélozni ezekkel az új brandekkel? FZ: A Főnix Nova égisze alatt kifejezetten YA könyveket jelentetünk meg, míg a felnőtt olvasóknak szóló kiadványainkat a Főnix Astra gondozza a jövőben. Mindehhez a váltáshoz kitaláltunk egy új arculatot, és a 2018-as év kiadói tervét már ennek megfelelően állítottuk össze. Az elmúlt években jobbára magyar szerzőket foglalkoztattatok: Acsai Roland, Dörnyei Kálmán, Imre Viktória Anna, Kovács Attila (Holden Rose), Vivien Holloway… és sorolhatnám. 2018-tól azonban külföldi szerzők műveit is kiadjátok. Kiket emelnél ki közülük? FZ: Korábban is voltak külföldi szerzőink, ugyanakkor egy kis kiadó nem feltétlenül tud versenyképes ajánlatot tenni neves nemzetközi alkotók műveiért, ráadásul az „Alexandra-válság” tovább nehezítette a helyzetünket. Persze, azért folyamatosan nyitva tartottuk a szemünket, és szerencsére most sikerült két régi tervünket realizálni: Michael J. Martinez Daedalus-trilógiájára és Django Wexler Árnyháborúk-sorozatára már régóta „fájt a fogunk”. Elsőkönyves szerzőink is lesznek, a két férfiú után két hölgy, Rivers Solomon és Tracy Townsend. A kiválasztás elsődleges szempontja egyébként, hogy mi magunk szívesen olvasnánk-e az adott művet, van-e benne valami egyedi, ami miatt érdekes lehet számunkra a hatalmas nemzetközi kínálatból. Már megjelent regények is szerepelnek az új megjelenések között… FZ: Igen, most márciusban fog megjelenni Szilágyi Zoltán Káoszszív-sorozatának záró kötete, amelynek első két részét felújítottuk, mivel úgy gondoltuk, megérdemli, hogy a Főnix Astra égisze alatt olyan sci-fi rajongók is felfedezhessék maguknak, akik eddig talán nem is hallottak róla; akik az Főnixet, mint ifjúsági kiadót nem igazán követték korábban. Merrefelé tart a kiadó, azaz mik a távlati tervek? FZ: Továbbra sem mondtunk le arról, hogy újabb és újabb hazai szerzői legyenek a kiadónak: a Könyvfesztiválon a Novánál lesz „újoncunk” egy urban fantasy kisregénnyel, a Könyvhéten pedig az Astránál érkezik új magyar sci-fi szerző. A már megszokott könyvheti antológián is dolgozunk, amely az idén sci-fi tematikájú lesz, természetesen most is hazai alkotókkal. Az év második felére is sok ötletünk van, érdemes lesz majd figyelni a híreinket. A könyvfesztiválon jelen lesztek? Merrefelé keressük a kiadót, és várhatóak-e dedikálások? FZ: Természetesen ott leszünk a Könyvfesztiválon, a már jól megszokott helyen (D14-es stand), a megszokott módon „egy gyékényen” árulva Fumaxos barátainkkal. Jó néhány szerzőnk várja majd olvasóit, lesz kötetlen író-olvasó találkozónk is, terveink szerint a Főzdebusszal közös szervezésben.

Dedikálások a Főnix Könyvműhely standjánál (D14) 2018. április 21., szombat: 13.30 ⎼ A. M. Aranth 14.00 ⎼ Vivien Holloway 14.45 ⎼ Gabriella Eld 15.30 ⎼ Bíró Szabolcs, Szélesi Sándor 16.00 ⎼ Szilágyi Zoltán és: 16.45 – Kötetlen író-olvasó találkozó a Főnix Könyvműhely szerzőivel a Főzdebusznál

2018. április 22., vasárnap 11.00 Holden Rose

]]>