SFblogs megújulásán munkálkodtunk. De a lényegen mit sem változtat – 5 évvel ezelőtt indultunk el, és ez jó alkalom az ünneplésre. 2005. október 25-én indítottuk el az oldalt, legalábbis annak az első verzióját. Mivel nyughatatlanok vagyunk, természetesen nem tudtunk megelégedni az akkori állapottal, ahogy valószínűleg a következő 5 – 50 évben is még sok-sok változásnak lesz okozója ez a nyughatatlanság. Mi legalábbis azt gondoljuk, hogy 50 év múlva is lesz szép számú (talán még gyarapodó létszámú is!) sci-fi közösség, akik kedvéért érdemes lesz csinálni ezt az oldalt, vagy épp a testvéreit. Voltak persze mellényúlások is ez alatt az 5 év alatt, lesznek is majd még kevésbé sikeres megmozdulások, de ez része minden kalandnak. Ahogy a sikerek is – nézzük hát, hogy miket látunk sikernek az elmúlt 5 évből. Magát az SFportalt ma napi szinten csaknem 2000 sci-fi rajongó látogatja több-kevesebb rendszerességgel. A Facebookon idén elindított oldalunk már több, mint 2300 tagot számlál, amivel jelenleg a legnagyobb méretű magyar online scifis közösséggé vált. A másik komoly sikere az elmúlt 5 évnek az a most megújult SFblogs.net – utólag visszanézve mégiscsak jó ötlet volt létrehozni egy olyan platformot, ahol bármely sci-fi rajongó megoszthatja a gondolatait, érzéseit könyvekkel, filmekkel, sorozatokkal, játékokkal és bármi egyéb sci-fi közeli dologgal kapcsolatban. A kb. 3 éve működő blogplatformon eleddig több, mint 300 blogot indítottak, és ennek egy jelentős részében havonta legalább egyszer publikálnak is új bejegyzést a bloggerek. Látogatószámot tekintve majdnem ugyanannyian kíváncsiak a blogokra is, mint az SFportalra. Ahogy amott is írtuk, a mostani – inkább technikai jellegű – megújulást a következő hetekben újabbak fogják követni: több közösségi funkciót, jobb címlapot, még nagyobb publicitást szeretnénk azoknak, akik értékes gondolataikkal gazdagítják a magyar SF közösséget. Weboldal létünkre ki-kimerészkedünk offline vizekre is: 5 év alatt 2 SFportal Találkozót szerveztünk, ahol a Star Trek, Stargate Atlantis és a Battlestar Galactica színészeivel lehetett eltölteni egy-egy feledhetetlen napot. Bár anyagilag finoman szólva sem volt egy fáklyásmenet egyik sem, jövőre csinálunk újabbat – 2011. május 11., szombatot be lehet írni a naptárba. Másfél éve vannak rendszeres havi találkozóink is, a mostanában a Tündérgyárban megrendezett SFportal Meetupok, ahol a csütörtök esti időpontok ellenére is hajlandó akár 40-50 sci-fi rajongó eljönni, meghallgatni az előadásokat, eszmét cserélni és jól érezni magát. Néha szoktak lenni egyéb, kisebb baráti találkozók is törzshelyünkön, a moszkva téri Trombitás sörözöben is – most szombat este 7 órától egy születésnapi partyt fogunk ott tartani, amire várunk minden olvasót sok szeretettel. (Ha jönnél, kérlek, jelezd ezt az esemény Facebook oldalán!) A tovább gomb után néhány statisztika következi az elmúlt 5 év legolvasottabb cikkeiről és blogbejegyzéseiről.

Top10 cikk az SFportalon

Star Wars játék letöltés Dragon Age: Origins áttekintő SFportal Találkozó – 2010 július 10. Ingyen SF könyv letöltés a Suvudu.com-on Filmelőzetes – A Titánok harca Avatar folytatás és DVD, Bluray kiadás Avatar kritika – amikor Pandora szelencéje nem szenvedést rejt A 4 legnépszerűbb Google összeesküvés elmélet Sex in Space – forró és nedves szex az űrben Nook: Az új e-book olvasó

Top10 keresőszó, amire a Google.hu-ról érkeztek a látogatók

Star Wars játékok Dragon Age Terminator 4 Stargate Universe Outlander Star Trek Battlestar Galactica sci-fi Mass Effect mozifilmek

Leggyakoribb keresések az SFportal keresőjében

Star Trek Star Wars True Blood Stargate Alkonyat Avatar Battlestar Galactica Dragon Age Galaktika Asimov

Top10 blogbejegyzés az SFblogson

Star Wars Revisted – Dzséjt Novumkaland – Sanawad Alien vs. Predator 3 – Dzséjt Páncélt fel! – Captain Power and the Soldiers of Future – Dzséjt Teljes sci-fi filmek a Google Videon – Kvantum Média Konglomerátum Rohamosztagos parádé – Blem Kígyók és patkányok – Sheenard Szex a munkahelyen – jótanácsok – Merras A 10 legjobb nő, akivel, ha igaziak lennének, szívesen eltöltene egy hétvégét a magamfajta férfiember, ha éppen nem családos, mint én – Chelloveck (aki az SFblogs leghosszabb bejegyzés címeinek is büszke tulajdonosa, bár erről nem vezetünk statisztikát) A Battlestar Galactica mint társasjáték – NocadLee

Top10 keresőszó, amire a Google.hu-ról érkeztek a látogatók

Jurassic Park 4 Sheenard szinoníma szótár Alien 5 Avatar James Cameron Dzséjt Brandon Hackett Stargate Atlantis Stargate Universe Játékok]]>